در این رویداد به جای اینکه به دنبال لوگوی بانک‌ها باشیم به دنبال بروز شرکت‌هایی هستیم که راهکارهای فنی و مالی در اختیار بانک‌ها بگذارند.

اخبارپول – دومین همایش تراکنش تهران به همت مرکز “فابا” ۱۱ تا ۱۳ آبانماه سال جاری در بوستان گفتگوی تهران برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، دبیرکل رویداد ITE در همین رابطه گفت: مرکز فابا در سال ۱۳۸۶ با هدف فرهنگ سازی و آموزش بانکداری الکترونیک تاسیس شده و در همین راستا با انتشار نشریات تخصصی و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی در سالهای گذشته تاثیر به‌سزایی بر حوزه مالی کشور داشته است.
محمدمراد بیات با اشاره به لزوم داشتن یک نگاه تعامل‌گرا با نظام مالی بین‌المللی افزود: امکان نقل و انتقال و ارتقای دانش فنی در حوزه صنایع مالی و بانکی، بدون حضور در عرصه بین‌المللی و بهره‌مندی از دانش روز دنیا وجود ندارد و باید این دانش اخذ و به تناسب مقتضیات کشور، به کار گرفته شود.
وی ادامه داد: “فابا” هم بر این نگاه تعامل‌گرا به صورت دادوستد با دنیا پایبند است و سعی بر این است که با در نظر گرفتن توان ملی هم دانش روز از دنیا اخذ شود و هم توانمندی‌های داخلی کشور به دنیا عرضه شود.
بیات با اشاره به اولین نمایشگاه تراکنش که سال گذشته برگزار شد، اظهارداشت: سال گذشته دو اتفاق مهم را شاهد بودیم، اول ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص برنامه ششم توسعه که یک پنجم آن به حوزه فناوری‌های نوین پرداخته و دوم توافق ۱+۵ بود که بلافاصله استارت برگزاری اولین نمایشگاه زده شد و استقبال خوبی هم از این رویداد صورت گرفت.
وی در خصوص اهداف نمایشگاه آتی که در آبانماه برگزار خواهد شد تصریح کرد: سه هدف در این نمایشگاه مدنظر است، اول اینکه در سند چشم انداز ۱۴۰۴، کشورمان باید مقام اول کشورهای منطقه را از نظر علمی، فناوری و اقتصادی دارا باشد و به عبارتی ایران باید مرکز ثقل مالی و بانکی در حوزه فناوری‌های نوین باشد.
وی افزود: دومین هدفی که در این رویداد دنبال می‌کنیم این است که بازارهای رقابتی به جای اینکه در کشورهای حاشیه ایران باشد در داخل ایران واقع شود و سومین هدف اینکه بتوانیم از فرصت‌های طلایی پس از برجام با وجود تمام کارشکنی ها و سنگ‌اندازی ها استفاده کنیم.
دبیرکل رویداد ITE در پاسخ بهاخبارپول در خصوص میزان استقبال بانک‌ها از دومین همایش و نمایشگاه تراکنش اظهارداشت: در این رویداد به جای اینکه به دنبال لوگوی بانک‌ها باشیم به دنبال بروز شرکت‌هایی هستیم که راهکارهای فنی و مالی در اختیار بانک‌ها بگذارند.
وی افزود: بانک‌ها برای رفع نیازهای خود به ایده‌های این شرکت‌ها نیاز دارند و حضور بانک‌ها در این رویداد صرفا مستلزم تعامل با صاحبان کسب و کار در قالب حضور در تالارهای گفتگو است.
بیات تصریح کرد: در این رویداد بانک‌ها محصولی برای عرضه ندارند و بر همین اساس از آنها خواستیم تا با شرکت‌های زیرمجموعه خود حضور یابند.
وی در خصوص ویژگی‌های نمایشگاه تراکنش امسال اذعان داشت: ظرفیت‌های ایران در این حوزه مورد توجه و مطالعه قرار گرفته و علاوه بر این ۴ سمینار تخصصی و ۹ کارگاه آموزشی نیز در نظر گرفته شده است.
دومین همایش و نمایشگاه تراکنش ۱۱ تا ۱۳ آبانماه ۱۳۹۵ در مجتمع نمایشگاهی شهر تهران واقع در بوستان گفتگو برگزار می‌شود.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=85478
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بانک‌ها با شرکت‌هایشان به همایش تراکنش بیایند
بانک‌ها با شرکت‌هایشان به همایش تراکنش بیایند
بانک‌ها با شرکت‌هایشان به همایش تراکنش بیایند
بانک‌ها با شرکت‌هایشان به همایش تراکنش بیایند
بانک‌ها با شرکت‌هایشان به همایش تراکنش بیایند