- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

بانک‌ها با شرکت‌هایشان به همایش تراکنش بیایند

اخبارپول – دومین همایش تراکنش تهران به همت مرکز “فابا” ۱۱ تا ۱۳ آبانماه سال جاری در بوستان گفتگوی تهران برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول [1]، دبیرکل رویداد ITE در همین رابطه گفت: مرکز فابا در سال ۱۳۸۶ با هدف فرهنگ سازی و آموزش بانکداری الکترونیک تاسیس شده و در همین راستا با انتشار نشریات تخصصی و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی در سالهای گذشته تاثیر به‌سزایی بر حوزه مالی کشور داشته است.
محمدمراد بیات با اشاره به لزوم داشتن یک نگاه تعامل‌گرا با نظام مالی بین‌المللی افزود: امکان نقل و انتقال و ارتقای دانش فنی در حوزه صنایع مالی و بانکی، بدون حضور در عرصه بین‌المللی و بهره‌مندی از دانش روز دنیا وجود ندارد و باید این دانش اخذ و به تناسب مقتضیات کشور، به کار گرفته شود.
وی ادامه داد: “فابا” هم بر این نگاه تعامل‌گرا به صورت دادوستد با دنیا پایبند است و سعی بر این است که با در نظر گرفتن توان ملی هم دانش روز از دنیا اخذ شود و هم توانمندی‌های داخلی کشور به دنیا عرضه شود.
بیات با اشاره به اولین نمایشگاه تراکنش که سال گذشته برگزار شد، اظهارداشت: سال گذشته دو اتفاق مهم را شاهد بودیم، اول ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص برنامه ششم توسعه که یک پنجم آن به حوزه فناوری‌های نوین پرداخته و دوم توافق ۱+۵ بود که بلافاصله استارت برگزاری اولین نمایشگاه زده شد و استقبال خوبی هم از این رویداد صورت گرفت.
وی در خصوص اهداف نمایشگاه آتی که در آبانماه برگزار خواهد شد تصریح کرد: سه هدف در این نمایشگاه مدنظر است، اول اینکه در سند چشم انداز ۱۴۰۴، کشورمان باید مقام اول کشورهای منطقه را از نظر علمی، فناوری و اقتصادی دارا باشد و به عبارتی ایران باید مرکز ثقل مالی و بانکی در حوزه فناوری‌های نوین باشد.
وی افزود: دومین هدفی که در این رویداد دنبال می‌کنیم این است که بازارهای رقابتی به جای اینکه در کشورهای حاشیه ایران باشد در داخل ایران واقع شود و سومین هدف اینکه بتوانیم از فرصت‌های طلایی پس از برجام با وجود تمام کارشکنی ها و سنگ‌اندازی ها استفاده کنیم.
دبیرکل رویداد ITE در پاسخ بهاخبارپول [1] در خصوص میزان استقبال بانک‌ها از دومین همایش و نمایشگاه تراکنش اظهارداشت: در این رویداد به جای اینکه به دنبال لوگوی بانک‌ها باشیم به دنبال بروز شرکت‌هایی هستیم که راهکارهای فنی و مالی در اختیار بانک‌ها بگذارند.
وی افزود: بانک‌ها برای رفع نیازهای خود به ایده‌های این شرکت‌ها نیاز دارند و حضور بانک‌ها در این رویداد صرفا مستلزم تعامل با صاحبان کسب و کار در قالب حضور در تالارهای گفتگو است.
بیات تصریح کرد: در این رویداد بانک‌ها محصولی برای عرضه ندارند و بر همین اساس از آنها خواستیم تا با شرکت‌های زیرمجموعه خود حضور یابند.
وی در خصوص ویژگی‌های نمایشگاه تراکنش امسال اذعان داشت: ظرفیت‌های ایران در این حوزه مورد توجه و مطالعه قرار گرفته و علاوه بر این ۴ سمینار تخصصی و ۹ کارگاه آموزشی نیز در نظر گرفته شده است.
دومین همایش و نمایشگاه تراکنش ۱۱ تا ۱۳ آبانماه ۱۳۹۵ در مجتمع نمایشگاهی شهر تهران واقع در بوستان گفتگو برگزار می‌شود.

انتهای پیام