معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار فارس اظهار داشت: مساحت کشور ‍‍‍ژاپن یک پنجم کشور ما است اما ۱۳۸ میلیون جمعیت دارد و به نسبت ژاپن ما باید ۴۰۰ میلیون جمعیت داشته باشیم.
به گزارش پول پرس، داوود کشاورز در همایش تخصصی روز جهانی جمعیت در شیراز افزود: ژاپن با دو دهم درصد جمعیت جهان چهارمین اقتصاد دنیا است که ۱۶ تا ۱۷ برابر ما تولید ناخالص ملی دارد.
کشاورز اضافه کرد: مشکل کشور ما پایین بودن تولید ناخالص ملی، عدم استفاده بهینه از منابع و پایین بودن سطح معیشت مردم است اما به جای حل مشکلات به دنبال کنترل جمعیت هستیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار فارس خاطرنشان کرد: در دهه ۵۵ رشد ۳.۷ درصدی جمعیت را شاهد بودیم، در دهه ۶۵ با رشد ۳.۹ درصد و از اواسط دهه ۶۰ رشد کاهشی رخ داد به طوری که در سال ۷۵ نرخ رشد ۱.۵ درصد و در سال  ۷۶ نرخ رشد ۱.۳ درصد شد.
کشاورز افزود: نسبت اطفال کمتر از یک سال و نسبت کودکان شش تا ۱۰ سال  نیز از همان زمان روند نزولی پیدا کرده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار فارس بدون اشاره به نقش شاخص‌های اقتصادی در این زمینه تصریح کرد: تنها دولت در این روند کاهشی مقصر نیست و مردم نیز مقصر هستند چرا که باید نگاه دیگری به جمعیت داشت و همچنین از نظر فرهنگی باید کار کرد تا افزایش جمعیت و موالید مورد قبول خانواده‌ها قرار گیرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این همایش گفت: در صورت تداوم روند فعلی باروری‌، رشد جمعیت کشور بین سال‌های ۱۴۱۵ تا ۱۴۲۰ صفر می‌شود و پس از آن به سوی منفی شدن می‌رود

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=7843
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

جمعیت کشورمان باید ۴۰۰ میلیون نفر باشد!
جمعیت کشورمان باید ۴۰۰ میلیون نفر باشد!
جمعیت کشورمان باید ۴۰۰ میلیون نفر باشد!
جمعیت کشورمان باید ۴۰۰ میلیون نفر باشد!
جمعیت کشورمان باید ۴۰۰ میلیون نفر باشد!