- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

جمعیت کشورمان باید ۴۰۰ میلیون نفر باشد!

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار فارس اظهار داشت: مساحت کشور ‍‍‍ژاپن یک پنجم کشور ما است اما ۱۳۸ میلیون جمعیت دارد و به نسبت ژاپن ما باید ۴۰۰ میلیون جمعیت داشته باشیم.
به گزارش پول پرس، داوود کشاورز در همایش تخصصی روز جهانی جمعیت در شیراز افزود: ژاپن با دو دهم درصد جمعیت جهان چهارمین اقتصاد دنیا است که ۱۶ تا ۱۷ برابر ما تولید ناخالص ملی دارد.
کشاورز اضافه کرد: مشکل کشور ما پایین بودن تولید ناخالص ملی، عدم استفاده بهینه از منابع و پایین بودن سطح معیشت مردم است اما به جای حل مشکلات به دنبال کنترل جمعیت هستیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار فارس خاطرنشان کرد: در دهه ۵۵ رشد ۳.۷ درصدی جمعیت را شاهد بودیم، در دهه ۶۵ با رشد ۳.۹ درصد و از اواسط دهه ۶۰ رشد کاهشی رخ داد به طوری که در سال ۷۵ نرخ رشد ۱.۵ درصد و در سال  ۷۶ نرخ رشد ۱.۳ درصد شد.
کشاورز افزود: نسبت اطفال کمتر از یک سال و نسبت کودکان شش تا ۱۰ سال  نیز از همان زمان روند نزولی پیدا کرده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار فارس بدون اشاره به نقش شاخص‌های اقتصادی در این زمینه تصریح کرد: تنها دولت در این روند کاهشی مقصر نیست و مردم نیز مقصر هستند چرا که باید نگاه دیگری به جمعیت داشت و همچنین از نظر فرهنگی باید کار کرد تا افزایش جمعیت و موالید مورد قبول خانواده‌ها قرار گیرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این همایش گفت: در صورت تداوم روند فعلی باروری‌، رشد جمعیت کشور بین سال‌های ۱۴۱۵ تا ۱۴۲۰ صفر می‌شود و پس از آن به سوی منفی شدن می‌رود

انتهای پیام