در این اساسنامه اشخاص حقوقی نمی توانند عضو هیئت مدیره بانکها باشند و بانک مرکزی تدابیری را اندیشیده تا ضمن حفظ حقوق سهامداران و سپرده گذاران ، جایگاه نظارتی خود را ارتقاء و نظارت بیشتری بر بانکها داشته باشد.

محصولات کارتی

مجمع عمومی فوق العاده بانک ایران زمین به منظور اصلاح و تصویب اساسنامه ، با حضور اعضای هیئت مدیره، نماینده بورس، ناظرین، حسابرس قانونی و سهامداران، چهارشنبه ۲۶ شهریور ماه ۹۳ برگزار شد.

به گزارش پول پرس، در آغاز جلسه دکتر محمد رضا امیرحسنخانی رئیس هئیت مدیره به عنوان رئیس جلسه توضیحاتی در خصوص دلایل تغییر و تاکید بانک مرکزی به تصویب اساسنامه جدید را عنوان کرد.
دکتر امیرحسنخانی با بیان اینکه این اساسنامه به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده است گفت: تمامی بانکها باید اساسنامه جدید را در مجامع خود به تصویب برسانند و بانک مرکزی نیز مراتب را پیگیری می نماید.
رئیس هیئت مدیره بانک ایران زمین افزود: در این اساسنامه اشخاص حقوقی نمی توانند عضو هیئت مدیره بانکها باشند و بانک مرکزی تدابیری را اندیشیده تا ضمن حفظ حقوق سهامداران و سپرده گذاران ، جایگاه نظارتی خود را ارتقاء و نظارت بیشتری بر بانکها داشته باشد.
در ادامه علی آعبدلله عضو هیئت مدیره، توضیحاتی در خصوص تطبیق اساسنامه قبلی با اساسنامه جدید و تغییراتی که در اساسنامه ایجاد شده است ارائه کرد. وی تصریح کرد: این اساسنامه در کانون بانکها مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و نهایتاً پیشنهادهای مشترکی از سوی بانکها به بانک مرکزی ارائه ، که تعداد قابل توجهی از آنها مورد قبول واقع و اعمال شد و در نهایت شورای پول و اعتبار اساسنامه نهایی را مصوب و به بانکها ابلاغ کرد.
وی در خصوص ویژگی های اساسنامه جدید گفت: از جمله نکات قابل توجه این اساسنامه متحد الشکل بودن آن برای تمامی بانک هاست و مواد آن از ۴۶ ماده قبلی به ۱۴۷ ماده تغییر کرده است.
در ادامه پس از قرائت مفاد اساسنامه ، با رای اکثریت قاطع سهامداران، اساسنامه جدید به تصویب رسید.
گفتنی است در این مجمع ۳۷/۵۰% از سهامداران حضور داشتند.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=47180
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

اساسنامه جدید بانک ایران زمین تصویب شد
اساسنامه جدید بانک ایران زمین تصویب شد
اساسنامه جدید بانک ایران زمین تصویب شد
اساسنامه جدید بانک ایران زمین تصویب شد
اساسنامه جدید بانک ایران زمین تصویب شد