- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

اساسنامه جدید بانک ایران زمین تصویب شد

مجمع عمومی فوق العاده بانک ایران زمین به منظور اصلاح و تصویب اساسنامه ، با حضور اعضای هیئت مدیره، نماینده بورس، ناظرین، حسابرس قانونی و سهامداران، چهارشنبه ۲۶ شهریور ماه ۹۳ برگزار شد.

به گزارش پول پرس، در آغاز جلسه دکتر محمد رضا امیرحسنخانی رئیس هئیت مدیره به عنوان رئیس جلسه توضیحاتی در خصوص دلایل تغییر و تاکید بانک مرکزی به تصویب اساسنامه جدید را عنوان کرد.
دکتر امیرحسنخانی با بیان اینکه این اساسنامه به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده است گفت: تمامی بانکها باید اساسنامه جدید را در مجامع خود به تصویب برسانند و بانک مرکزی نیز مراتب را پیگیری می نماید.
رئیس هیئت مدیره بانک ایران زمین افزود: در این اساسنامه اشخاص حقوقی نمی توانند عضو هیئت مدیره بانکها باشند و بانک مرکزی تدابیری را اندیشیده تا ضمن حفظ حقوق سهامداران و سپرده گذاران ، جایگاه نظارتی خود را ارتقاء و نظارت بیشتری بر بانکها داشته باشد.
در ادامه علی آعبدلله عضو هیئت مدیره، توضیحاتی در خصوص تطبیق اساسنامه قبلی با اساسنامه جدید و تغییراتی که در اساسنامه ایجاد شده است ارائه کرد. وی تصریح کرد: این اساسنامه در کانون بانکها مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و نهایتاً پیشنهادهای مشترکی از سوی بانکها به بانک مرکزی ارائه ، که تعداد قابل توجهی از آنها مورد قبول واقع و اعمال شد و در نهایت شورای پول و اعتبار اساسنامه نهایی را مصوب و به بانکها ابلاغ کرد.
وی در خصوص ویژگی های اساسنامه جدید گفت: از جمله نکات قابل توجه این اساسنامه متحد الشکل بودن آن برای تمامی بانک هاست و مواد آن از ۴۶ ماده قبلی به ۱۴۷ ماده تغییر کرده است.
در ادامه پس از قرائت مفاد اساسنامه ، با رای اکثریت قاطع سهامداران، اساسنامه جدید به تصویب رسید.
گفتنی است در این مجمع ۳۷/۵۰% از سهامداران حضور داشتند.

انتهای پیام