استاندار اصفهان گفت: بزودی صادرات طلا و فلزات گران بها را به ارزش یک میلیارد دلار خواهیم داشت و این خبر خوشی برای بخش اقتصادی خواهد بود.

استاندار اصفهان گفت: بزودی صادرات طلا و فلزات گران بها را به ارزش یک میلیارد دلار خواهیم داشت و این خبر خوشی برای بخش اقتصادی خواهد بود.
به گزارش پول پرس، رسول زرگرپور در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی، نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، مقوله قاچاق کالا و ارز را دارای جایگاه و اهمیت ویژه در ابعاد مختلف دانست و از امکان صادرات طلا و فلزات گران بها در استان خبر داد.
استاندار اصفهان افزود: زمینه این صادرات با پیگیری های مکرر از معاون اول رئیس جمهور و همچنین جلسات متعدد بین ۶ دستگاه ذی ربط فراهم شده و تجار و نهادهای فعال در زمینه طلا و جواهرات می توانند از این بستر به نحو مطلوبی استفاده نمایند.
وی یادآور شد: میزان صادرات رسمی طلا و فلزات گران بها طی دو سال گذشته با بخشنامه بانک مرکزی متوقف شده و به صفر رسیده، در حالی که در سال های پیشین حدود ۹۵۰ میلیون دلار بوده است.
زرگرپور اظهار کرد: قاچاق کالا و ارز از ابعاد مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و حتی بهداشتی دارای اهمیت و جایگاه ویژه ای است.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها بر مبارزه با این معضل تأکید کردند و در اواخر سال گذشته قانون جدیدی در این زمینه صادر گردید.
مدیر ارشد استان اصفهان افزود: متأسفانه عدم تصویب آیین نامه های این قانون، اجرای دقیق و کامل آن را با مشکلاتی مواجه کرده است.
رییس کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی، نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اعلام نمود: طی چهار ماه گذشته صادرات استان با رقم بالغ بر ۸۲۷ میلیون دلار از رشد قابل توجهی برخوردار بوده و نیمی از این میزان از طریق گمرک خود استان صادر شده است.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: در مبحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز چند محور اساسی وجود دارد که باید به آن پرداخته شود و سوخت و دخانیات از جمله این هاست.
وی تأکید کرد: نهادهای مرتبط با مسئله قاچاق کالا و ارز باید در قالب قانون جدید فعالیت بیشتر و تحرک بالاتری داشته باشند.
زرگرپور اذعان کرد: سازمان صنایع، معادن و تجارت که وظیفه بازرسی کارخانجات را بر عهده دارد، در گزارش خود اعلام نمود که بیش از دو هزار و ۴۰۰ مورد بازرسی انجام داده و تا حدودی توانسته بر بازار قاچاق کالا و ارز مسلط شود.
وی اظهار کرد: بر اساس گزارش صدا و سیمای اصفهان، برنامه های خوبی در خصوص فرهنگ مبارزه با قاچاق کالا، شفاف سازی مسائل مرتبط با آن و همچنین نقاط منفی که می تواند در ابعاد مختلف داشته باشد، تهیه شده است.
استاندار اصفهان ارائه تسهیلات توسط صدا و سیمای استان برای دستگاه های مختلف اجرایی جهت استفاده از امکانات و ظرفیت این سازمان را در پیشبرد بهتر و سریع تر برنامه ها مؤثر دانست.
وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد مصرف سیگار در داخل تولید می شود، عنوان کرد: بخش اعظم ۶۰ درصد مصرف که از خارج وارد می شود به صورت قاچاق است.
گفتنی است در این جلسه مسئولین سازمان صنایع، معادن و تجارت، صدا و سیما، قوه قضائیه و نیروی انتظامی به ارائه گزارش پرداختند و همچنین در خصوص مسائل و مشکلات مطرح شده توسط سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان کالای تملیکی تصمیم گیری شد.
انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=43005
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

صادرات یک میلیارد دلاری طلا از اصفهان
صادرات یک میلیارد دلاری طلا از اصفهان
صادرات یک میلیارد دلاری طلا از اصفهان
صادرات یک میلیارد دلاری طلا از اصفهان
صادرات یک میلیارد دلاری طلا از اصفهان