- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

صادرات یک میلیارد دلاری طلا از اصفهان

استاندار اصفهان گفت: بزودی صادرات طلا و فلزات گران بها را به ارزش یک میلیارد دلار خواهیم داشت و این خبر خوشی برای بخش اقتصادی خواهد بود.
به گزارش پول پرس، رسول زرگرپور در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی، نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، مقوله قاچاق کالا و ارز را دارای جایگاه و اهمیت ویژه در ابعاد مختلف دانست و از امکان صادرات طلا و فلزات گران بها در استان خبر داد.
استاندار اصفهان افزود: زمینه این صادرات با پیگیری های مکرر از معاون اول رئیس جمهور و همچنین جلسات متعدد بین ۶ دستگاه ذی ربط فراهم شده و تجار و نهادهای فعال در زمینه طلا و جواهرات می توانند از این بستر به نحو مطلوبی استفاده نمایند.
وی یادآور شد: میزان صادرات رسمی طلا و فلزات گران بها طی دو سال گذشته با بخشنامه بانک مرکزی متوقف شده و به صفر رسیده، در حالی که در سال های پیشین حدود ۹۵۰ میلیون دلار بوده است.
زرگرپور اظهار کرد: قاچاق کالا و ارز از ابعاد مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و حتی بهداشتی دارای اهمیت و جایگاه ویژه ای است.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها بر مبارزه با این معضل تأکید کردند و در اواخر سال گذشته قانون جدیدی در این زمینه صادر گردید.
مدیر ارشد استان اصفهان افزود: متأسفانه عدم تصویب آیین نامه های این قانون، اجرای دقیق و کامل آن را با مشکلاتی مواجه کرده است.
رییس کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی، نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اعلام نمود: طی چهار ماه گذشته صادرات استان با رقم بالغ بر ۸۲۷ میلیون دلار از رشد قابل توجهی برخوردار بوده و نیمی از این میزان از طریق گمرک خود استان صادر شده است.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: در مبحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز چند محور اساسی وجود دارد که باید به آن پرداخته شود و سوخت و دخانیات از جمله این هاست.
وی تأکید کرد: نهادهای مرتبط با مسئله قاچاق کالا و ارز باید در قالب قانون جدید فعالیت بیشتر و تحرک بالاتری داشته باشند.
زرگرپور اذعان کرد: سازمان صنایع، معادن و تجارت که وظیفه بازرسی کارخانجات را بر عهده دارد، در گزارش خود اعلام نمود که بیش از دو هزار و ۴۰۰ مورد بازرسی انجام داده و تا حدودی توانسته بر بازار قاچاق کالا و ارز مسلط شود.
وی اظهار کرد: بر اساس گزارش صدا و سیمای اصفهان، برنامه های خوبی در خصوص فرهنگ مبارزه با قاچاق کالا، شفاف سازی مسائل مرتبط با آن و همچنین نقاط منفی که می تواند در ابعاد مختلف داشته باشد، تهیه شده است.
استاندار اصفهان ارائه تسهیلات توسط صدا و سیمای استان برای دستگاه های مختلف اجرایی جهت استفاده از امکانات و ظرفیت این سازمان را در پیشبرد بهتر و سریع تر برنامه ها مؤثر دانست.
وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد مصرف سیگار در داخل تولید می شود، عنوان کرد: بخش اعظم ۶۰ درصد مصرف که از خارج وارد می شود به صورت قاچاق است.
گفتنی است در این جلسه مسئولین سازمان صنایع، معادن و تجارت، صدا و سیما، قوه قضائیه و نیروی انتظامی به ارائه گزارش پرداختند و همچنین در خصوص مسائل و مشکلات مطرح شده توسط سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان کالای تملیکی تصمیم گیری شد.
انتهای پیام