زائرانی که نیاز به ارز دارند می توانند هم اکنون از بانک‌ها وصرافی‌های مجاز نسبت به تهیه ارز اربعین اقدام کنند.

تهیه ارز اربعین

با توجه به شرایط سال گذشته در تهیه ارز اربعین ، رئیس‌کل بانک مرکزی اعلام کرد: زائرانی که نیاز به ارز دارند می توانند هم اکنون از بانک‌ها وصرافی‌های مجاز نسبت به تهیه آن اقدام کنند.

به گزارش خبرنگاه پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، همتی در یادداشت اینستاگرامی خود نوشت: متاسفانه تلاش ومذاکره با مسؤلین عراقی برای تأمین دینار برای زوار اربعین به نتیجه نرسید. لذا با توجه به تجربه تلخ سال گذشته در جریان توزیع ارز درداخل عراق، زائرانی که نیاز به ارز دارند می‌توانند هم‌اکنون ارز مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی با اشاره به این نکته که در مقطع کنونی، تأمین ارز عمره مستحبی نمی‌تواند در اولویت باشد، نوشت: بانک مرکزی تلاش خود را برای تأمین نیاز ارزی حج واجب نیز انجام داد، اما با توجه به شرایط پیچیده ارزی کشور، اکنون اولویت بانک تامین نیازهای اساسی ودارو است.

همتی در ادامه نوشت: باوجود تداوم فشار حداکثری، بازار ارز به روند با ثبات خود ادامه می‌دهد و شرایط تحت کنترل و رصد است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در کمتر از ۶ ماه امسال بیش از ۱۶ میلیارد یورو برای کالاها و خدمات اساسی وضروری کشور از طریق بانک مرکزی و سامانه نیما و سایر روشها تأمین شده است که این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

رئییس‌کل بانک مرکزی در این یادداشت با اشاره به اینکه برنامه ساماندهی نیازهای ارزی کشور در چارچوب اقتصاد مقاومتی و بدون توجه به برنامه اعتبار متصل به نفت اروپا تنظیم شده است، عنوان کرد: با توجه به اهمیت سرمایه گذاری بلند مدت در کشور برای رشد اقتصادی و بهبود رفاه مردم، جذب اعتبارات در چهارچوب برجام و مذاکرات دولت با طرف خارجی مفید است.

گفتنی است،سال گذشته به سبب عدم همکاری و همراهی بانک مرکزی عراق، امکان انتقال دینارهای بانک مرکزی کشورمان از عراق به داخل کشور میسر نشد و به ناچار ارز مورد نیاز زائرین در داخل خاک عراق به ایشان عرضه شد که این موضوع باعث مشکلات زیادی در توزیع و تحویل ارز شد.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=138007
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

همین حالا به فکر تهیه ارز اربعین خود باشید
همین حالا به فکر تهیه ارز اربعین خود باشید
همین حالا به فکر تهیه ارز اربعین خود باشید
همین حالا به فکر تهیه ارز اربعین خود باشید
همین حالا به فکر تهیه ارز اربعین خود باشید