بر اساس آمار بانک مرکزی در فروردین امسال، از میزان چک‌های معامله شده، بیش از ۵۲۵ هزار عدد چک به ارزشی بیش از ۵۸ هزار میلیارد ریال، در کل کشور برگشت داده شده است که نسبت به ماه گذشته از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۲۱.۷ و ۴۰.۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش اخبارپول، در ماه مورد گزارش، در استان تهران بیش از ۱۶۵ هزار عدد چک به ارزش بیش از ۲۷ هزار میلیارد ریال برگشت داده شد. همچنین در این ماه در کل کشور ۹.۸ درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و ۱۰.۸ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای برگشت داده شده است.

بر اساس این آمار، در استان تهران ۹.۶ درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و ۱۰.۴ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای برگشت خورده است.

در بین سایر استان‌های کشور، بیشترین نسبت ارزش چک‌های برگشتی به کل ارزش چک‌های مبادله‌شده در استان به ترتیب به استان‌های کرمان(۱۴.۷ درصد)، اصفهان‌(۱۳.۸ درصد) و سمنان(۱۳.۷ درصد) اختصاص یافته است و استان‌های ایلام(۴ درصد)، کهگیلویه و بویراحمد(۷.۳ درصد) و خوزستان و لرستان(هر کدام ۷.۹ درصد) کمترین نسبت ارزش چک‌های برگشتی به کل ارزش چک‌های مبادله‌شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=132169
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

آمار تعداد چک برگشتی در کشور
آمار تعداد چک برگشتی در کشور
آمار تعداد چک برگشتی در کشور
آمار تعداد چک برگشتی در کشور
آمار تعداد چک برگشتی در کشور