یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: از آنجایی‌ که معامله قرارداد آتی سهام به سرمایه کمتری نیاز دارد، بنابراین این موضوع موجب افزایش بیشتر نقدشوندگی شده است.

به گزارش اخباررپول، رضا خانلو با اشاره به راه‌اندازی معاملات آتی سهام در بورس، اظهار کرد: تلاش برای گسترش و بکارگیری ابزارهای مختلف در بازار سرمایه بدون شک به تعمیق و گسترش این بازار و جذب سرمایه به سمت بورس می‌شود که معاملات آتی سهام از جمله این بازارها است.

وی اضافه کرد: همچنین این ابزار یکی از پرکاربردترین ابزارهای بازار سهام به شمار می‌رود که نقش ویژه‌ای در نقدشوندگی این بازار دارد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در بازار سرمایه در خصوص نقش ابزارهای مشتقه در تامین نیازهای سرمایه‌گذاران و فعالان بازارهای مالی، بیان کرد: بدون شک بکارگیری از این ابزارها به کارایی و توسعه‌یافتگی بازار کمک شایانی خواهد کرد.

خانلو ادامه داد: کارایی ابزارهای مشتقه در پوشش ریسک، متنوع‌سازی سبد سرمایه‌گذاری و بهبود فرآیند کشف قیمت دارایی‌ها از اهمیت بالایی برای معاملات بازار سهام و سرمایه‌گذاران آن برخوردار است.

وی با بیان این که، قرارداد آتی سبد سهام جزو چهار ابزار برتر دارای محبوبیت جهانی بشمار می‌آید، تصریح کرد: قرارداد آتی سبد سهام یک ابزار پوشش ریسک است و مزایای بیشتری نسبت به قرارداد آتی تک سهم است؛ بنابراین استقبال چند روز گذشته سرمایه‌گذاران در بازار سهام از این ابزارها دور از ذهن نبوده است.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان در خصوص دلایل نقدشوندگی بیشتر بازار با قرارداد آتی سهام نیز، افزود: به دلیل این که این نوع معامله، به سرمایه کمتری نیاز دارد، بنابراین این موضوع سبب افزایش بیشتر نقدشوندگی شده است.

*بیشتر بخوانید

شاخص بورس ۷۹۰واحد افزایش یافت

رونمایی از نخستین قرارداد آتی سبد سهام در بورس


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=122508
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

افزایش نقدشوندگی بورس با قرارداد آتی سهام
افزایش نقدشوندگی بورس با قرارداد آتی سهام
افزایش نقدشوندگی بورس با قرارداد آتی سهام
افزایش نقدشوندگی بورس با قرارداد آتی سهام
افزایش نقدشوندگی بورس با قرارداد آتی سهام