شاخص بورس در پایان معاملات روز جاری همانند روز گذشته با بیش از ۷۹۰ واحد افزایش در ۱۵۷ هزار و ۴۸۴ واحدی ایستاد.

به گزارش اخبارپول، آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با رشد دسته جمعی مواجه شدند.

رشد شاخص ها

بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری شاخص‌های بورس با رشد روبه رو شدند به طوری که شاخص کل با ۷۹۰ واحد رشد معادل ۰.۵ درصد به ۱۵۷ هزار ۴۸۴ واحد، شاخص قیمت «وزنی – ارزشی» با ۲۲۹ واحد افزایش معادل ۰.۵ درصد به ۴۵ هزار ۵۸۶ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۱۰ واحد رشد معادل ۰.۴۱ درصد به ۲۷ هزار و ۲۱ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۷۸ واحد افزایش، معادل ۰.۴۱ درصد به ۱۹ هزار و ۳۰ واحد، شاخص آزاد شناور با یک هزار و ۳۲۹ واحد رشد، معادل ۰.۷۹ درصد به ۱۷۰ هزار و ۶۲۷ واحد، شاخص بازار اول با ۸۶۲ واحد افزایش معادل ۰.۷۵ درصد به ۱۱۵ هزار ۹۲۰ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۲۲ واحد رشد معادل ۰.۰۷ درصد، به ۳۱۴ هزار و ۲۰۸ واحد رسید.

نمادهای تاثیر گذار

از طرفی دیگر امروز ۷ نماد «ملی صنایع مس ایران با ۱۶۴ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس با منفی ۱۵۸ واحد، فولاد مبارکه اصفهان با ۱۱۶ واحد، نفت، گاز و پتروشیمی تامین با منفی ۷۷ واحد، پالایش نفت اصفهان با ۷۵ واحد، بانک ملت با ۷۵ واحد و پتروشیمی مبین با ۷۲ واحد» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

افزایش شاخص صنایع

بر اساس این گزارش، امروز اکثر شاخص های صنایع تالار شیشه‌ای با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع « انتشار و چاپ با ۱۲ هزار و ۲۵۶ واحد معادل ۴.۴۱ درصد افزایش به ۲۸۹ هزار و ۹۸۹ واحد، محصولات کاغذ با ۶۲۶ واحد صعود معادل ۳.۳۰ درصد به ۱۹ هزار و ۶۲۵ واحد، حمل و نقل با ۱۱۷ واحد معادل ۲.۶۵ درصد رشد به ۴ هزار و ۵۳۷ واحد و کاشی و سرامیک با ۷۰ واحد معادل ۲.۴۲ درصد رشد به ۲ هزار و ۹۷۲ واحد رسیدند.

بیشترین کاهش قیمت‌ها

بر این اساس نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای«شپترو، کخاک، غشان، فپنتا، سبجنو، دفارا و شکربن» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «کساپا، خاذین، خزر، ثاژن، خاهن، شخارک و زمگسا» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.

گفتنی است، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۱۳۰ هزار و ۶۱۴ نوبت معاملاتی، پنج میلیارد و ۸۹۲ میلیون و ۸۸۲ هزار و ۱۱۹ برگه اوراق بهادار به ارزش ۲ هزار و ۱۸۹ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۵۹۸ هزار و ۲۱۴ میلیارد تومان رسید.

*بیشتر بخوانید

رشد ۲۱۰۰ واحدی شاخص بورس بعد از ۱۲روز

شاخص بورس در آذر ماه ۱۱درصد کاهش یافت


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=122482
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

شاخص بورس ۷۹۰واحد افزایش یافت
شاخص بورس ۷۹۰واحد افزایش یافت
شاخص بورس ۷۹۰واحد افزایش یافت
شاخص بورس ۷۹۰واحد افزایش یافت
شاخص بورس ۷۹۰واحد افزایش یافت