رییس سازمان بورس از تامین مالی بیمه اتکایی و ابزارهای بدهی بیمه رویدادهای طبیعی در بازارسرمایه همچنین از فعال شدن ابزار آتی روی سبد سهام خبرداد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی اخبارپول از جزیره کیش، شاپور محمدی در در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور و پنجمین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی، تصریح کرد: اوراق مشارکت سکوک اجاره روی دارایی‌های فیزیکی، سکوک اجاره سهام و سایر ابزارها که در حوزه ابزارهای مالی اسلامی فعال است، در بورس عرضه می‌شود. این فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاران مسلمان جهت حضور در اقتصاد کشور است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اگر بازار مالی کامل و با کمترین نقص باشد، ریسک‌ها به خوبی پوشش داده شده و رشد و شکوفایی، سوددهی را تضمین می‌کند.

رییس سازمان بورس  با اشاره به فعال بودن ۴بورس در کشور، ارزش بورس و فرابورس را ۸۰۰هزارمیلیارد تومان عنوان و تاکید کرد: ارزش معاملات بازار سرمایه در ۷ماهه اول امسال ۲۶۸هزارمیلیارد تومان بود که در مقایسه با رقم ۲۴۷هزارمیلیاردی سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

وی افزود: بورس اوراق بهادار هم اکنون بازدهی ۹۵درصدی را تجربه می‌کند و این یعنی یک فرصت بزرگ برای سودآوری در اختیار همگان قرارگرفته است.

محمدی درخصوص تنوع شرکتها و بخشهای فعال در بورس، اذعان کرد: ۵۹۰ شرکت در بورس و فرابورس داریم که در بیش از ۴۰رشته فعالیت دارند. از جمله بانکها، بیمه‌ها، پتروشیمی و غیره.

وی با اشاره به اینکه قرارداد آتی روی سکه طلا در دنیا بی‌سابقه است گفت: ما در بورس کالا علاوه بر قراردادآتی روی سکه طلا، معاملات متنوعی داریم از جمله محصولات کشاورزی که شامل گندم، ذرت، زعفران، محصولات پتروشیمی و فلزات اساسی را داریم.

رییس سازمان بورس همچنین با اشاره به اینکه درحال حاضر نفت کوره در بورس انرژی معامله می‌شود، اظهارکرد: امیدواریم به زودی شاهد عرضه نفت خام در بورس انرژی نیز باشیم.

وی رویداد کیش اینوکس ۲۰۱۸ را فرصت مناسبی برای معرفی فرصتهای سرمایه گذاری ارزیابی کرد و افزود: برگزاری چنین همایشها و نمایشگاه‌هایی به فرهنگ سازی و ارتقای سواد مالی نیز کمک شایانی می‌کند.

 

 

ما را در سایر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

توییتر

تلگرام

لینکداین

اینستاگرام

پیام‌رسان بله

فیس‌بوک


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=118288
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

معرفی فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری در ایران 
معرفی فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری در ایران 
معرفی فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری در ایران 
معرفی فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری در ایران 
معرفی فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری در ایران