- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

معرفی فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری در ایران 

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی اخبارپول [1] از جزیره کیش، شاپور محمدی در در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور و پنجمین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی، تصریح کرد: اوراق مشارکت سکوک اجاره روی دارایی‌های فیزیکی، سکوک اجاره سهام و سایر ابزارها که در حوزه ابزارهای مالی اسلامی فعال است، در بورس عرضه می‌شود. این فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاران مسلمان جهت حضور در اقتصاد کشور است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اگر بازار مالی کامل و با کمترین نقص باشد، ریسک‌ها به خوبی پوشش داده شده و رشد و شکوفایی، سوددهی را تضمین می‌کند.

رییس سازمان بورس  با اشاره به فعال بودن ۴بورس در کشور، ارزش بورس و فرابورس را ۸۰۰هزارمیلیارد تومان عنوان و تاکید کرد: ارزش معاملات بازار سرمایه در ۷ماهه اول امسال ۲۶۸هزارمیلیارد تومان بود که در مقایسه با رقم ۲۴۷هزارمیلیاردی سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

وی افزود: بورس اوراق بهادار هم اکنون بازدهی ۹۵درصدی را تجربه می‌کند و این یعنی یک فرصت بزرگ برای سودآوری در اختیار همگان قرارگرفته است.

محمدی درخصوص تنوع شرکتها و بخشهای فعال در بورس، اذعان کرد: ۵۹۰ شرکت در بورس و فرابورس داریم که در بیش از ۴۰رشته فعالیت دارند. از جمله بانکها، بیمه‌ها، پتروشیمی و غیره.

وی با اشاره به اینکه قرارداد آتی روی سکه طلا در دنیا بی‌سابقه است گفت: ما در بورس کالا علاوه بر قراردادآتی روی سکه طلا، معاملات متنوعی داریم از جمله محصولات کشاورزی که شامل گندم، ذرت، زعفران، محصولات پتروشیمی و فلزات اساسی را داریم.

رییس سازمان بورس همچنین با اشاره به اینکه درحال حاضر نفت کوره در بورس انرژی معامله می‌شود، اظهارکرد: امیدواریم به زودی شاهد عرضه نفت خام در بورس انرژی نیز باشیم.

وی رویداد کیش اینوکس ۲۰۱۸ را فرصت مناسبی برای معرفی فرصتهای سرمایه گذاری ارزیابی کرد و افزود: برگزاری چنین همایشها و نمایشگاه‌هایی به فرهنگ سازی و ارتقای سواد مالی نیز کمک شایانی می‌کند.

 

 

ما را در سایر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

توییتر [2]

تلگرام [3]

لینکداین [4]

اینستاگرام [5]

پیام‌رسان بله [6]

فیس‌بوک [7]