بنگاه‌های صنایع مختلف به‌خصوص بانک‌ها به زیرساخت‌های امن، قدرتمند و متناسب با کسب‌وکار خود نیازمند هستند. ذخیره، مدیریت و پردازش داده‌ها در بستری مناسب امکان‌پذیر است.

اما چندی است شرکت‌های بزرگ به سمت بهره‌گیری از زیرساخت‌های ابری و مجازی حرکت می‌کنند و این انتخاب به دلیل افزایش بهره وری، انعطاف پذیری، دسترس‌پذیری و امنیت است.
زینب درخشنده، مدیر تحقیق و توسعه کسب و کار شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی در خصوص حرکت بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ به سمت استفاده از فناوری ابری در ایران گفت: سرویس‌های ابری در کشور ما نیز مانند تمام دنیا در حال توسعه هستند و به‌زودی بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ ناگزیر به بهره‌گیری از این زیرساخت مجازی عظیم هستند.
درخشنده در خصوص شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی و فعالیت‌های آن توضیح داد: شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی در سال ۹۰ تأسیس شده است ولی پیش از آن یک سابقه ۱۰ ساله داشت که به فعالیت در بدنۀ بانک ملت بازمی‌گردد.
وی افزود: این شرکت که با هدف نخبه‌پروری و ارتقای دانش و تکنولوژی در داخل کشور آغاز به کار کرده بود طی سال‌های فعالیت خود خدمات زیرساختی شامل شبکه، دیتاسنتر و امنیت را به بانک ملت ارائه داده است. پس از جدا شدن از بدنۀ بانک ملت نیز مدیران و متخصصان با تجربۀ آن در کنار جوانان و نخبگان در حال حاضر با یک تیم قوی آمادگی ارائه خدمات مذکور را به تمام کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات دارد.
مدیر تحقیق و توسعه کسب و کار این شرکت همچنین افزود: هم‌اکنون این شرکت علاوه بر سرویس‌دهی به بانک ملت و شرکت‌های هلدینگ آن مانند شرکت به‌پرداخت ملت که یک سوم تراکنش‌های شبکه پرداخت کشور را پردازش می‌کند، در بازار نیز حضور پیدا کرده و طبق استراتژی مدون شدۀ خود با سازمان و نهادهای دیگری نیز در حال همکاری است.
وی درخصوص سرویس‌هایی که شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی به بانک‌ها و شرکت‌ها ارائه می‌دهد، تصریح کرد: سرویس‌های ارائه شده توسط این شرکت سه دسته کلی دارد که شامل، شبکه و ارتباطات، دیتاسنترها و امنیت است که سرویس‌های امنیت خود شامل امنیت ارتباطات و امنیت اطلاعات است.
وی افزود: شرکت در حال حاضر حدود ۳۵۰۰ نود شبکه، ۵۰ ساختمان ستادی، بیش از بر ۱۵۰۰ شعبه بانک ملت و ۴۰ دیتاسنتر را مدیریت و پشتیبانی می‌کند.
درخشنده درخصوص اینکه آیا شرکت به سمت ارائه سرویس‌های نوین زیرساخت مانند فناوری‌های ابری خواهد رفت با خیر، اظهار داشت: مسلماً همین‌طور خواهد بود. سرویس‌های ابری در کشور ما نیز مانند تمام دنیا در حال توسعه هستند و به‌زودی بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ ناگزیر به بهره‌گیری از این زیرساخت مجازی عظیم هستند.
وی ادامه داد: امنیت در تراکنش‌های بانکی بسیار مهم است و اگر بتوانیم امنیت کافی در سرویس‌های کلود را تأمین کنیم، این سرویس‌ها کمک شایانی به کاهش هزینه‌ها، دسترس‌پذیری و افزایش بهره‌وری خواهند کرد.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=113010
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

حرکت به سمت زیرساخت‌های مجازی در کشور
حرکت به سمت زیرساخت‌های مجازی در کشور
حرکت به سمت زیرساخت‌های مجازی در کشور
حرکت به سمت زیرساخت‌های مجازی در کشور
حرکت به سمت زیرساخت‌های مجازی در کشور