- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

حرکت به سمت زیرساخت‌های مجازی در کشور

اما چندی است شرکت‌های بزرگ به سمت بهره‌گیری از زیرساخت‌های ابری و مجازی حرکت می‌کنند و این انتخاب به دلیل افزایش بهره وری، انعطاف پذیری، دسترس‌پذیری و امنیت است.
زینب درخشنده، مدیر تحقیق و توسعه کسب و کار شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی در خصوص حرکت بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ به سمت استفاده از فناوری ابری در ایران گفت: سرویس‌های ابری در کشور ما نیز مانند تمام دنیا در حال توسعه هستند و به‌زودی بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ ناگزیر به بهره‌گیری از این زیرساخت مجازی عظیم هستند.
درخشنده در خصوص شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی و فعالیت‌های آن توضیح داد: شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی در سال ۹۰ تأسیس شده است ولی پیش از آن یک سابقه ۱۰ ساله داشت که به فعالیت در بدنۀ بانک ملت بازمی‌گردد.
وی افزود: این شرکت که با هدف نخبه‌پروری و ارتقای دانش و تکنولوژی در داخل کشور آغاز به کار کرده بود طی سال‌های فعالیت خود خدمات زیرساختی شامل شبکه، دیتاسنتر و امنیت را به بانک ملت ارائه داده است. پس از جدا شدن از بدنۀ بانک ملت نیز مدیران و متخصصان با تجربۀ آن در کنار جوانان و نخبگان در حال حاضر با یک تیم قوی آمادگی ارائه خدمات مذکور را به تمام کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات دارد.
مدیر تحقیق و توسعه کسب و کار این شرکت همچنین افزود: هم‌اکنون این شرکت علاوه بر سرویس‌دهی به بانک ملت و شرکت‌های هلدینگ آن مانند شرکت به‌پرداخت ملت که یک سوم تراکنش‌های شبکه پرداخت کشور را پردازش می‌کند، در بازار نیز حضور پیدا کرده و طبق استراتژی مدون شدۀ خود با سازمان و نهادهای دیگری نیز در حال همکاری است.
وی درخصوص سرویس‌هایی که شرکت زیرساخت امن خدمات تراکنشی به بانک‌ها و شرکت‌ها ارائه می‌دهد، تصریح کرد: سرویس‌های ارائه شده توسط این شرکت سه دسته کلی دارد که شامل، شبکه و ارتباطات، دیتاسنترها و امنیت است که سرویس‌های امنیت خود شامل امنیت ارتباطات و امنیت اطلاعات است.
وی افزود: شرکت در حال حاضر حدود ۳۵۰۰ نود شبکه، ۵۰ ساختمان ستادی، بیش از بر ۱۵۰۰ شعبه بانک ملت و ۴۰ دیتاسنتر را مدیریت و پشتیبانی می‌کند.
درخشنده درخصوص اینکه آیا شرکت به سمت ارائه سرویس‌های نوین زیرساخت مانند فناوری‌های ابری خواهد رفت با خیر، اظهار داشت: مسلماً همین‌طور خواهد بود. سرویس‌های ابری در کشور ما نیز مانند تمام دنیا در حال توسعه هستند و به‌زودی بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ ناگزیر به بهره‌گیری از این زیرساخت مجازی عظیم هستند.
وی ادامه داد: امنیت در تراکنش‌های بانکی بسیار مهم است و اگر بتوانیم امنیت کافی در سرویس‌های کلود را تأمین کنیم، این سرویس‌ها کمک شایانی به کاهش هزینه‌ها، دسترس‌پذیری و افزایش بهره‌وری خواهند کرد.