در یکسال گذشته سقوط شاخص بورس و قیمت شرکتها با شیب ملایم و گاهی هم تند ادامه داشته است و این اتفاق سبب شده تا در این مدت شاخص بورس حدود ۲۴ هزار واحد افت داشته باشد و زیان متوسط سهامداران نیز در سالجاری ۱۶ درصد برآورد می شود.

یک کارشناس بازار سرمایه با اعلام اینکه سهامداران بورس امسال ۱۶ درصد ضرر کردند گفت: وضعیت بازارهای جهانی در بوجود آمدن شرایط نزولی بازار سرمایه بی تاثیر نبوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول(poolpress.ir)، کریم پوراحمد در گفت و گو با تسنیم گفت: در یکسال گذشته سقوط شاخص بورس و قیمت شرکتها با شیب ملایم و گاهی هم تند ادامه داشته است و این اتفاق سبب شده تا در این مدت شاخص بورس حدود ۲۴ هزار واحد افت داشته باشد و زیان متوسط سهامداران نیز در سالجاری ۱۶ درصد برآورد می شود.
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که عملکرد یکسال گذشته بورس ضعیف ترین عملکرد در ۶ سال گذشته برآورد می شود افزود: موید این موضوع کسب سود سرمایه گذاران در بازارهای رقیب مانند بازار ارز، سکه و سپرده بانکی نسبت به بازار سرمایه است.
وی گفت: البته صرف نظر از عوامل داخلی، وضعیت بازارهای جهانی نیز بر شرایط نزولی بازار سرمایه بی تاثیر نبوده است و نباید از تاثیر سقوط قیمت جهانی نفت و ضعیت بازار جهانی فلزاتی مانند مس، فولاد، روی و سرب و سنگ آهن بر بازار سهام قافل شد.
این کارشناس بازار سرمایه افزود: با وجود این شرایط، معامله‌گران بورس به شرایط بازارهای جهانی نیم نگاهی دارند و بنظر می رسد با توجه به ادامه کاهش قیمت جهانی نفت و فلزات اساسی بازار سرمایه نیز در مدار کنونی، حرکت خود را ادامه دهد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=54660
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

سهامداران بورس امسال ۱۶ درصد ضرر کردند
سهامداران بورس امسال ۱۶ درصد ضرر کردند
سهامداران بورس امسال ۱۶ درصد ضرر کردند
سهامداران بورس امسال ۱۶ درصد ضرر کردند
سهامداران بورس امسال ۱۶ درصد ضرر کردند