- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

سهامداران بورس امسال ۱۶ درصد ضرر کردند

یک کارشناس بازار سرمایه با اعلام اینکه سهامداران بورس امسال ۱۶ درصد ضرر کردند گفت: وضعیت بازارهای جهانی در بوجود آمدن شرایط نزولی بازار سرمایه بی تاثیر نبوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول(poolpress.ir)، کریم پوراحمد در گفت و گو با تسنیم گفت: در یکسال گذشته سقوط شاخص بورس و قیمت شرکتها با شیب ملایم و گاهی هم تند ادامه داشته است و این اتفاق سبب شده تا در این مدت شاخص بورس حدود ۲۴ هزار واحد افت داشته باشد و زیان متوسط سهامداران نیز در سالجاری ۱۶ درصد برآورد می شود.
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که عملکرد یکسال گذشته بورس ضعیف ترین عملکرد در ۶ سال گذشته برآورد می شود افزود: موید این موضوع کسب سود سرمایه گذاران در بازارهای رقیب مانند بازار ارز، سکه و سپرده بانکی نسبت به بازار سرمایه است.
وی گفت: البته صرف نظر از عوامل داخلی، وضعیت بازارهای جهانی نیز بر شرایط نزولی بازار سرمایه بی تاثیر نبوده است و نباید از تاثیر سقوط قیمت جهانی نفت و ضعیت بازار جهانی فلزاتی مانند مس، فولاد، روی و سرب و سنگ آهن بر بازار سهام قافل شد.
این کارشناس بازار سرمایه افزود: با وجود این شرایط، معامله‌گران بورس به شرایط بازارهای جهانی نیم نگاهی دارند و بنظر می رسد با توجه به ادامه کاهش قیمت جهانی نفت و فلزات اساسی بازار سرمایه نیز در مدار کنونی، حرکت خود را ادامه دهد.

انتهای پیام