شاخص کل بازار بورس تهران امروز (یکشنبه، ۲۸ فروردین‌ماه) با هفت ‌هزار و ۴۰۸واحد افزایش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۴۷۵ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش اخبارپول، در معاملات امروز بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از ۱۳ میلیارد و ۲۹۳ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۱۷ هزار و ۹۷۳ میلیارد ریال و در بیش از ۸۰۵ هزار و ۸۷۸ نوبت معامله شد.

امروز در ادامه معاملات بورس تهران، بیش از ۱۰ میلیارد و ۴۱۶ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۰ هزار و ۳۸۹ میلیارد ریال و در ۵۴۷ هزار و ۸۳۳ نوبت معامله شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با سه هزار و ۳۴۱ واحد افزایش به ۳۹۰ هزار و ۹۸۷ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۲ هزار و ۸۱ واحد رشد به ۲۴۱ ‌هزار و ۵۸۵ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۵۸۵ واحد و شاخص بازار دوم، ۲۹ هزار و ۸۶۱ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۹۶۴ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با یک هزار و ۷۸ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۸۸۴ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۸۳۸ واحد و شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۵۲۰ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل ایران خودرو (خودرو) با ۵۰۶ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۴۴۷ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۴۰۰ واحد، سایپا (خساپا) با ۳۸۲ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۳۵۳ واحد، گروه بهمن (خبهمن) با ۲۸۰ واحد و بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۱۸۰ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس)، پتروشیمی نوری (نوری)، شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر)، گروه سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران (وتوصا)، پالایش نفت تهران (شتران) و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲ میلیارد و ۹۹۹ میلیون برگه سهم به ارزش هشت هزار و ۳۵۲ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۴۷ واحد افزایش داشت و به ۲۰ هزار و ۳۹۰ واحد رسید.

در این بازار ۲ میلیارد و ۸۷۷ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۵۷ هزار و ۵۸۴ میلیارد ریال داد و ستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۵۸ هزار و ۴۵ نوبت بود.

نمادهای پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پتروشیمی مارون (مارون)، گروه توسعه ملی مهر آیندگان (ومهان)، فرابورس ایران (فرابورس) و صنایع پتروشیمی تخت جمشید (شجم) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، بیمه کوثر (کوثر)، تجلی توسعه معادن و فلزات (تجلی)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) و بهمن دیزل (خدیزل) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=199110
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

شاخص بورس در مسیر صعود
شاخص بورس در مسیر صعود
شاخص بورس در مسیر صعود
شاخص بورس در مسیر صعود
شاخص بورس در مسیر صعود