- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

شاخص بورس در مسیر صعود

به گزارش اخبارپول، در معاملات امروز بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از ۱۳ میلیارد و ۲۹۳ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۱۷ هزار و ۹۷۳ میلیارد ریال و در بیش از ۸۰۵ هزار و ۸۷۸ نوبت معامله شد.

امروز در ادامه معاملات بورس تهران، بیش از ۱۰ میلیارد و ۴۱۶ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۰ هزار و ۳۸۹ میلیارد ریال و در ۵۴۷ هزار و ۸۳۳ نوبت معامله شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با سه هزار و ۳۴۱ واحد افزایش به ۳۹۰ هزار و ۹۸۷ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۲ هزار و ۸۱ واحد رشد به ۲۴۱ ‌هزار و ۵۸۵ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۵۸۵ واحد و شاخص بازار دوم، ۲۹ هزار و ۸۶۱ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۹۶۴ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با یک هزار و ۷۸ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۸۸۴ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۸۳۸ واحد و شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۵۲۰ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس [1] همراه شدند.

در مقابل ایران خودرو (خودرو) با ۵۰۶ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۴۴۷ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۴۰۰ واحد، سایپا (خساپا) با ۳۸۲ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۳۵۳ واحد، گروه بهمن (خبهمن) با ۲۸۰ واحد و بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۱۸۰ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس [2] داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس)، پتروشیمی نوری (نوری)، شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر)، گروه سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران (وتوصا)، پالایش نفت تهران (شتران) و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲ میلیارد و ۹۹۹ میلیون برگه سهم به ارزش هشت هزار و ۳۵۲ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۴۷ واحد افزایش داشت و به ۲۰ هزار و ۳۹۰ واحد رسید.

در این بازار ۲ میلیارد و ۸۷۷ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۵۷ هزار و ۵۸۴ میلیارد ریال داد و ستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۵۸ هزار و ۴۵ نوبت بود.

نمادهای پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پتروشیمی مارون (مارون)، گروه توسعه ملی مهر آیندگان (ومهان)، فرابورس ایران (فرابورس) و صنایع پتروشیمی تخت جمشید (شجم) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، بیمه کوثر (کوثر)، تجلی توسعه معادن و فلزات (تجلی)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) و بهمن دیزل (خدیزل) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.