هر دلار آمریکا با ۴۰۰ ریال افزایش نسبت به دیروز به ۴۰ هزار و ۱۸۰ ریال قیمت خورد.

قیمت ارزهای عمده و انواع مسکوکات طلا امروز (دوشنبه) نیز روند افزایشی پشت سرگذاشت به شکلی که قیمت هر دلار آمریکا با ۴۰۰ ریال افزایش نسبت به دیروز به ۴۰ هزار و ۱۸۰ ریال و هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۱۸۰ ریال رشد به ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار ریال رسید.
به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، قیمت دلار آمریکا که از ابتدای مهر ماه جاری روند افزایشی آغاز کرده است، ظهر دیروز تحت تاثیر تقاضای روانی ایجاد شده به دلیل اعلام رسانه های آمریکا مبنی بر احتمال خروج این کشور از برجام، به بالای ۴۰ هزار ریال رسید اما بار دیگر روند نزولی به خود گرفت و در نهایت به رقمی در حدود ۳۹ هزار و ۷۶۰ ریال در بازار آزاد رضایت داد.
با این حال، امروز نیز بازار آزاد ارز تحت تاثیر فعالیت معامله گران فردایی قرار گرفت که تقاضای روانی ایجاد شده برای خرید اسکناس از یک سو و امتناع فروشندگان از عرضه اسکناس موجود به دلیل احتمال افزایش قیمت آن در روزهای آینده از سوی دیگر سبب شد تا نرخ دلار آمریکا از میانه امروز حوالی ساعت ۱۴ به بالای ۴۰ هزار ریال صعود کند.
قیمت یورو، پوند انگلیس و درهم امارات متحده عربی نیز امروز در معاملات بازار آزاد بر مدار افزایش بود؛ هر یورو با ۶۹۰ ریال رشد نسبت به دیروز به ۴۷ هزار و ۸۰۰ ریال رسید.
همچنین بر پایه نرخ های اعلامی در تارنمای اتحادیه طلا، هر پوند انگلیس امروز ۲۷۰ ریال و هر درهم امارات متحده عربی ۱۶۰ ریال رشد قیمت داشت و به ترتیب ۵۳ هزار و ۱۱۰ ریال و ۱۱ هزار و ۱۴۰ ریال به فروش رفتند.
در سامانه نظارت ارز (سنا) که میانگین نرخ فروش ارزهای عمده در صرافی های مجاز سراسر کشور درج می شود، قیمت هر یورو ۴۶ هزار و ۶۸۵ ریال و هر دلار ۳۹ هزار و ۸۷۴ ریال ثبت شده است.
نگاهی به نرخ های اعلامی در تارنمای اتحادیه طلا بیانگر اثرپذیری بازار داخلی طلا از رشد قیمت جهانی این فلز گرانبها و نیز رشد ارزش برابری دلار با ریال است؛ امروز هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۶ دلار و ۳۰ سنت افزایش داشت و یک هزار و ۲۸۳ دلار و ۴۰ سنت رسید و به همین دلیل هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۱۱ هزار و ۶۲۰ ریال افزایش یک میلیون و ۲۵۱ هزار و ۶۰ ریال به فروش رفت.
همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ۹۰ هزار ریال رشد ۱۲ میلیون و ۵۷۰ هزار ریال و هر نیم سکه با ۵۰ هزار ریال افزایش ۶ میلیون و ۶۵۰ هزار ریال عرضه شد.
در معاملات امروز، ربع سکه گرمی ۲۰ هزار ریال رشد داشت و ۳ میلیون و ۸۹۰ هزار ریال فروخته شد و سکه گرمی با افزایش ۱۰ هزار ریالی ۲ میلیون و ۵۳۰ هزار ریال داد و ستد شد.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=98236
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

ورود مجدد دلار به کانال ۴۰ هزار ریالی
ورود مجدد دلار به کانال ۴۰ هزار ریالی
ورود مجدد دلار به کانال ۴۰ هزار ریالی
ورود مجدد دلار به کانال ۴۰ هزار ریالی
ورود مجدد دلار به کانال ۴۰ هزار ریالی