قیمت هر اونس طلا امروز با نیم درصد افزایش به ۱۲۹۷ دلار و ۶۰ سنت رسید.

ورود طلای خام به کشور بدون محدودیت امکانپذیر است‌

قیمت هر اونس طلا امروز با نیم درصد افزایش به ۱۲۹۷ دلار و ۶۰ سنت رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، در حالی که بعد از اظهارات اعضای کلیدی بانک های مرکزی جهان در یک نشست سیاستگذاری در آمریکا که موجب افزایش ارزش یورو شد، ارزش دلار کاهش یافته است، قیمت طلا امروز به بالاترین رقم در طی بیش از یک هفته گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با نیم درصد افزایش به ۱۲۹۷ دلار و ۶۰ سنت رسید. قیمت فلز زرد امروز تا ۱۲۹۸ دلار و ۵۸ سنت بالا رفت که بالاترین رقم از ۱۸ اوت تاکنون بود. قیمت طلا در جلسه قبل هم حدود ۰.۴ درصد افزایش یافته بود.

قیمت هر اونس طلای آمریکا هم برای تحویل در ماه دسامبر با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۳۰۲ دلار و ۹۰ سنت رسید.

روز جمعه در نشست روسای بانک های مرکزی بزرگ جهان در جکسون هول آمریکا، جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا هیچ اشاره ای به سیاست پولی آمریکا نکرد و در مقابل بر مقررات مالی تمرکز نمود که این گمانه زنی را در میان تجار ایجاد کرد که سرعت افزایش نرخ بهره در آمریکا کند خواهد شد.

در اواخر روز جمعه، ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا در سخنرانی ای گفت، سیاست های انبساطی این بانک جواب داده و ترمیم اقتصادی حوزه یورو تداوم یافته است، اما از اظهار نظر در خصوص افزایش اخیر ارزش یورو خودداری کرد.

بارناباس گان، تحلیلگر او سی بی سی گفت: «حرف و حدیث ها حول نشست جکسون هول، تا حدی خوش بینانه بود، زیرا رئیس بانک مرکزی اروپا از تقویت ترمیم اقتصاد جهانی سخن گفت.»

وی افزود: «دراگی و یلن موضع گیری شفافی در مورد سیاست های پولی نداشتند، و این موجب شد تا به دلیل عدم شفافیت سیاست های پولی قیمت طلا افزایش یابد.»

قیمت طلا به شدت نسبت به افزایش نرخ بهره حساس است، زیرا چنین افزایشی موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار فلز زرد می شود.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=96960
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

قیمت طلا افزایش یافت
قیمت طلا افزایش یافت
قیمت طلا افزایش یافت
قیمت طلا افزایش یافت
قیمت طلا افزایش یافت