رئیس کل بیمه مرکزی ایران گفت: طرح تشکیل صندوق بیمه حوادث طبیعی بعد از ۱۲ سال در مجلس به تصویب رسید و در صورت تایید شورای نگهبان به زودی این صندوق تاسیس می شود.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران گفت: طرح تشکیل صندوق بیمه حوادث طبیعی بعد از ۱۲ سال در مجلس به تصویب رسید و در صورت تایید شورای نگهبان به زودی این صندوق تاسیس می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول به نقل از ایرنا، عبدالناصر همتی روز شنبه در نخستین جشنواره پیشگیری از حوادث و سوانح در رادیو سلامت افزود: از ۱۲ سال پیش طرح تأسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی در مجلس مانده و تصویب نشده بود، این طرح بالاخره سال گذشته در مجلس تصویب ولی هنوز شورای نگهبان نظر خود را درباره این طرح اعلام نکرده است.

وی گفت: امیدواریم هر چه زودتر تشکیل این صندوق تصویب و تعیین تکلیف شود تا با ایجاد این صندوق بتوانیم از افرادی که در حوادث طبیعی دچار آسیب جانی و مالی می شوند، حمایت کنیم، تاسیس این صندوق انقلابی در بیمه برای حوادث طبیعی خواهد بود.

وی گفت: حوادث به طور کلی به دو دسته حوادث طبیعی و انسان ساز تقسیم می شوند، علت اینکه در زمینه مدیریت حوادث تا حد زیادی در کشور ضعیف هستیم این است که توسعه کشور نامتوازن بوده در جاهایی که با درآمد نفت می شد، توسعه یافت مانند صنایع وارداتی، خودروها و فناوری های جدید توسعه یافته ایم در جاهایی که مانند توسعه انسانی و فرهنگی که نیاز به توسعه درون زا بوده است، توسعه نیافته ایم.

همتی افزود: در زمینه حوادث ترافیکی جزو کشورهای عقب مانده دنیا هستیم، در حالی که در کشورهای اروپایی به ازای هر صد هزار خودرو یک تا ۱.۱ کشته داریم اما در ایران به ازای هر صد هزار خودرو هشت کشته در کشور ثبت می شود که وضعیت ناگواری است.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در هر حادثه ای افرادی جان خود را از دست می دهند و افرادی دچار آسیب مالی می شوند، در زمان بحران اورژانس، هلال احمر و مدیریت بحران اقدامات خود را انجام می دهند اما بعد از حادثه همه به این فکر می افتند که چه کسی باید دیه فوت شدگان را بپردازد یا هزینه ساخت ساختمان های خراب شده و منابع از بین رفته را چه کسی باید بپردازد.

وی افزود: در تمام دنیا بیمه حداکثر ۳۰ درصد خسارات مالی یا حتی دیه تلفات جانی را پرداخت می کند و ۷۰ درصد خسارات تحت پوشش بیمه نیست.

همتی گفت: برای کاهش خسارات حوادث باید به توسعه فرهنگی و اقناع افکار عمومی بپردازیم و این کاری است که با حمایت صدا و سیما و رسانه ها قابل انجام است.

وی ادامه داد: با وجود پیشرفت هایی که برای کاهش تصادفات رانندگی در کشور انجام شده است، ایران هنوز یکی از ۱۰ کشور حادثه خیز دنیاست و هنوز نقش مردم در پیشگیری و مدیریت حوادث پررنگ نیست.

همتی گفت: حوادث انسان ساز نیز سهم مهمی در مرگ و مصدوم شدن ایرانیان دارد، سال گذشته این حوادث ۱۱هزار میلیارد تومان به کشور خسارت زد و شرکت های همین میزان خسارت را معادل سه میلیارد دلار پرداخت کردند.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: در سال های اخیر با اقدامات انجام شده، تعداد مرگ های ناشی از تصادفات کاهش یافته و به حدود ۱۶ هزار نفر کاهش یافته در حالی که برعکس در سال های اخیر تعداد مصدومان به طور مداوم افزایش یافته است و به ۳۳۳ هزار نفر در سال رسیده است.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=96845
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

صندوق بیمه حوادث طبیعی تأسیس می شود
صندوق بیمه حوادث طبیعی تأسیس می شود
صندوق بیمه حوادث طبیعی تأسیس می شود
صندوق بیمه حوادث طبیعی تأسیس می شود
صندوق بیمه حوادث طبیعی تأسیس می شود