شاخص بورس امروز (یکشنبه) ۱۰۱ واحد عقب نشینی کرد و در جایگاه ۸۱ هزار و ۶۶۱ واحدی آرام گرفت.

شاخص بورس امروز (یکشنبه) ۱۰۱ واحد عقب نشینی کرد و در جایگاه ۸۱ هزار و ۶۶۱ واحدی آرام گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، نمادهای پالایشی که دیروز (شنبه) تحت تاثیر برخی شایعات مبنی بر احتمال تعدیل مثبت دوباره، با استقبال فعالان بازار سرمایه روبرو شده بودند، امروز روندی معکوس یافته و با تاثیرگزاری منفی، شاخص را پایین کشیدند.
بر این اساس، نمادهای شبندر (پالایش نفت بندرعباس)، شپنا (پالایش نفت اصفهان)، جم (پتروشیمی جم) و وانصار (بانک انصار) در معاملات امروز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشته و آن را پایین بردند، در مقابل، فولاد (فولاد مبارکه)، حکشتی (کشتیرانی) و دعبید (داروسازی دکتر عبیدی) با بیشترین تاثیر مثبت، مانع افت بیشتر شاخص شدند.
امروز حجم معاملات نیز پایین بود؛ به طوری که بیش از ۴۶۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و ۱۲۲ میلیارد ریال در ۴۲ هزار و ۷۳ نوبت داد و ستد شد.
همه شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز امروز با کاهش روبرو شدند. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، ۳۳ واحد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، ۹۱ واحد افت کرد.
شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است، ۶۹ واحد و شاخص آزاد شناور که بیانگر آن بخش از سهام شرکت هاست که قابل معامله در بورس باشد، ۲۱۵ واحد کاهش یافت.
شاخص بازار اول که به شرکت هایی اختصاص دارد که از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور، شرایط بهتری دارند، ۱۰۰ واحد و شاخص بازار دوم بورس ۶۴ واحد پایین آمد.
بیشترین ارزش معاملات امروز به گروه فلزات اساسی با معامله ۵۳ میلیون سهم به ارزش ۱۲۳ میلیارد ریال اختصاص داشت.
گروه خودرو به ارزش ۱۱۴ میلیارد ریال و فراورده های نفتی به ارزش ۹۵ میلیارد ریال نیز در رده های بعدی قرار داشتند.
معاملات امروز فرابورس، با دادوستد ۲۱۰ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۹۴۴ میلیارد ریال دنبال شد و شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز یک واحد رشد کرد و به رقم ۹۲۰ واحدی رسید.
همچنین نمادهای معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان، فولاد هرمزگان جنوب، کارخانجات کابل‌سازی ایران و شرکت پرمیت بازگشایی شدند.
معاملات بازار اوراق با درآمد ثابت نیز با خرید و فروش ۳۶۸ هزار ورقه به ارزش ۳۶۳ میلیارد ریال همراه شد. در این بازار اسناد خزانه اسلامی مرحله نهم در صدر این بازار ایستاد و بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد.
حدود ۱۰۲ هزار ورقه تسهیلات مسکن (تسه) به ارزش حدود ۸۰ میلیارد ریال خرید و فروش شد که اوراق تسه اردیبهشت‌ماه ۹۶ بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در مقایسه با سایر تسه‌ها به ثبت رساند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=96448
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

شاخص بورس ۱۰۱ واحد عقب نشینی کرد
شاخص بورس ۱۰۱ واحد عقب نشینی کرد
شاخص بورس ۱۰۱ واحد عقب نشینی کرد
شاخص بورس ۱۰۱ واحد عقب نشینی کرد
شاخص بورس ۱۰۱ واحد عقب نشینی کرد