دولت چین اخیرا با تغییر قوانین داخلی خود و البته به منظور شفافیت بیشتر بانکی و مبارزه با پولشویی نظارتهای بانکی خود را تشدید کرده که این کنترل ها، سختگیری ها، قوانین و نظارت ها فقط مختص به هموطنان ما نیست.

سفیر ایران در چین در واکنش به ایجاد برخی محدودیت های بانکی و مسدود شدن حساب‌های بانکی ایرانیان مقیم چین و ارتباط داشتن آن با تحریم های آمریکا گفت: این موضوع هیچ ارتباطی با تحریم های اخیر آمریکا علیه کشورمان ندارد و واقعیت آنگونه که عنوان می شود، نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول به نقل از ایرنا، علی اصغر خاجی گفت: دولت چین اخیرا با تغییر قوانین داخلی خود و البته به منظور شفافیت بیشتر بانکی و مبارزه با پولشویی کنترل ها و نظارتهای بانکی خود را تشدید کرده است.
وی یادآور شد که این کنترل ها، سختگیری ها، قوانین و نظارت ها فقط مختص به هموطنان ما نیست بلکه در خصوص اتباع تمامی کشورها و حتی شهروندان چینی نیز اعمال می شود.
مقام عالی سیاسی کشورمان در چین تصریح کرد که در برنامه ریزی های جدید صورت گرفته توسط مقامات بانکی چین، چنانچه نقص مدارک و ابهام در تراکنش های مالی حساب ها مشاهده شود، بانک های مربوطه نسبت به مسدود کردن حساب ها تا روشن شدن وضعیت آنها اقدام می کنند.
خاجی ادامه داد: در همین راستا نیز حساب های بانکی تعدادی از شرکت های ایرانی فقط در چند شعبه از بانک های کشاورزی، ای.بی.سی و نه در تمام شعب و البته فقط در شهر «ایوو» که فعالیت های اقتصادی گسترده ای در این شهر انجام می شود، مسدود شده است.
وی بار دیگر تاکید کرد که مسدود شدن حساب یکایک ایرانیان در تمامی بانک های چین صحت نداشته و موضوع تنها محدود به تعدادی از شرکت های ایرانی در چند بانک و فقط در شهر «ایوو» است.
سفیر کشورمان همچنین گفت که در همین راستا مراتب ناخرسندی و نگرانی از بسته شدن حساب هموطنانمان به مراجع بانکی و نظارتی چین منعکس شده و موضوع جهت حل مشکل همچنان در حال پیگیری است.
خاجی در عین حال اظهار داشت که در این خصوص ملاقات هایی نیز با مقامات دولتی و بانکی چین از جمله مدیرکل کمیسیون نظارت بر مقررات بانکی این کشور داشته و مراتب نگرانی ایرانیان مقیم را به اطلاع آنان رسانده است.
سفیر ایران همچنین از ایرانیان مقیم چین خواست تا همکاریهای لازم را با شرایط اعلام شده توسط بانک های چینی داشته باشند و با توجه داشتن به قوانین و مقررات جدید، فعالیت های اقتصادی خود را بدون مشکل انجام دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به گسترش روابط میان ایران و چین در زمینه های مختلف اشاره کرد که در تازه ترین همکاریهای دوجانبه، ایران به عنوان میهمان ویژه در بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب پکن حضور خواهد داشت.
خاجی یادآور شد که در این نمایشگاه که از اول تا پنجم شهریور ماه سالجاری برگزار می شود، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مقام عالی و ویژه از جمهوری اسلامی ایران در این رویداد فرهنگی حضور می یابد.
وی همچنین در این خصوص به حضور هفته گذشته رئیس کمیسیون توسعه و اصلاحات چین به عنوان فرستاده ویژه «شی جین پینگ» رئیس جمهوری این کشور در مراسم تحلیف حسن روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت که همکاریهای دو کشور در عالی ترین سطوح در حال انجام است و ایران و چین هم اکنون دارای روابط راهبردی هستند.
سفیر ایران در چین خاطرنشان کرد که دو کشور پس از برجام و برای پیشبرد مناسبات، قدم های خوبی در گسترش روابط دوجانبه برداشته اند و همکاریهای اقتصادی تهران و پکن با توسعه و جهش همراه بوده است.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=96385
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

مشکل حساب ایرانیان در چین به زودی رفع می‌شود
مشکل حساب ایرانیان در چین به زودی رفع می‌شود
مشکل حساب ایرانیان در چین به زودی رفع می‌شود
مشکل حساب ایرانیان در چین به زودی رفع می‌شود
مشکل حساب ایرانیان در چین به زودی رفع می‌شود