رییس‌کل بیمه‌مرکزی در خصوص چگونگی همکاری دفاترپیشخوان با شرکتهای بیمه گفت: صدور بیمه‌نامه در دفاتر پیشخوان بدون کسب مجوز از بیمه مرکزی و شرکتهای بیمه ممنوع است. در صورت خرید از بدون مجوزها و بروز مشکل، مسوولیتی نداریم.

اخبارپول – رییس‌کل بیمه‌مرکزی در خصوص چگونگی همکاری دفاترپیشخوان با شرکتهای بیمه گفت: صدور بیمه‌نامه در دفاتر پیشخوان بدون کسب مجوز از بیمه مرکزی و شرکتهای بیمه ممنوع است. در صورت خرید از بدون مجوزها و بروز مشکل، مسوولیتی نداریم.

به گزارش خبرنگار  پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، عبدالناصر همتی در دیدار با خبرنگاران که به مناسبت روزخبرنگار در ساختمان شماره ۲ بیمه مرکزی برگزار شده بود، تصریح کرد: اگر دفاتر پیشخوان با هماهنگی شرکت‌های بیمه به عنوان کارگزار آنها فعالیت کنند بلامانع است و ما هم در شرکتها کارکنان را تشویق می‌‎کنیم که به روشهای نوین فروش روی بیاورند اما اینکه دفاتر پیشخوان بیمه جدیدی ارایه کند از نظر ما خلاف قانون است.

رییس کل بیمه مرکزی گفت: بیمه ثالث و درمان به خاطر تخریب و موارد غیرفنی، صنعت بیمه را از اصول خارج کرده بود ولی اکنون شرکتهای بیمه به لحاظ بیمه شخص ثالث از حالت بحرانی خارج شده اند.
همتی از بررسی موضوع نظارت بر صندوق های بازنشستگی در مجمع اخیر بیمه مرکزی خبر داد و گفت: بیمه مرکزی آمادگی دارد مسئولیت رگولاتوری این صندوق ها را برعهده بگیرد.
همتی روند توسعه صنعت بیمه در کشور را قابل قبول دانست و افزود: البته خسارت های زیادی از جمله قطار سمنان، معدن یورت و ساختمان پلاسکو هم وجود داشته که شرکتهای بیمه بدون مشکل همه را پرداخت کردند.
به گفته رییس کل بیمه مرکزی، سال گذشته دغدغه های مرتبط با ذخایر شرکتهای بیمه را برطرف کردیم و ما نیز ذخایر لازم را برای تعهدات آتی گرفتیم؛ عصر امروز مجمع بیمه ایران هم برگزار می شود و همه شرکتها نیز مجامع خود را برگزار کردند که برخی هم سود توزیع کردند؛ اما در بازارهای مالی شرکتهای بیمه روند خوبی خواهند داشت.
وی افزود: بیمه ثالث و درمان به خاطر تخریب و موارد غیرفنی، صنعت بیمه را از اصول خارج کرده بود ولی اکنون شرکتهای بیمه به لحاظ بیمه شخص ثالث از حالت بحرانی خارج شده اند.
همتی گفت: برای بیمه های مسئولیت، شرکتهای بیمه نرخ های غیرفنی ارایه می دهند که مشکل هم شده ولی اکنون در حال رفع آن هستیم. در مورد بیمه خودروهای صفر کیلومتر نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده و شرایط اکنون مناسب است. در سه ماهه اول امسال رشد ١٨ درصدی حق بیمه را داشتیم.
وی افزود: بیمه آتش سوزی نیز رشد خوبی داشته و اکنون مردم توجه بیشتری به این بیمه دارند و اکنون نفوذ بیمه از ٢.٢ درصد عبور کرده که امیدواریم تا پایان سال نیز این رقم افزایش یابد. البته هنوز با استانداردهای دنیا فاصله داریم.
به نوشته مهر،رییس کل بیمه مرکزی گفت: مطمئن هستیم با اجرای طرح صندوق های بازنشستگی خصوصی، می توانیم آنها را سامان دهیم که در مجمع اخیر بیمه مرکزی نیز بحث شد؛ اعتقاد ما این است که باید صندوق های بازنشستگی زیر چتر نظارتی یک دستگاه باشد که با توجه به نقش بیمه مرکزی می توان این کار را به عهده بیمه مرکزی گذاشت.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=96255
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

رییس‌کل بیمه مرکزی: مسئولیتی در قبال غیرمجازها نداریم
رییس‌کل بیمه مرکزی: مسئولیتی در قبال غیرمجازها نداریم
رییس‌کل بیمه مرکزی: مسئولیتی در قبال غیرمجازها نداریم
رییس‌کل بیمه مرکزی: مسئولیتی در قبال غیرمجازها نداریم
رییس‌کل بیمه مرکزی: مسئولیتی در قبال غیرمجازها نداریم