بزرگ‌ترین و کوچک‌ترین شرکت‌های بورسی معرفی شدند. ارزش بازار این بورس در پایان تیرماه سال‌جاری ۳۲۴۸ هزار میلیارد ریال اعلام شده است که نسبت به آخرین گزارش این اداره در پایان اردیبهشت ماه سال‌جاری، ارزش بازار شرکت‌های بورسی ۴۷ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

بزرگ‌ترین و کوچک‌ترین شرکت‌های بورسی معرفی شدند. ارزش بازار این بورس در پایان تیرماه سال‌جاری ۳۲۴۸ هزار میلیارد ریال اعلام شده است که نسبت به آخرین گزارش این اداره در پایان اردیبهشت ماه سال‌جاری، ارزش بازار شرکت‌های بورسی ۴۷ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، بررسی‌ها نشان می‌دهد ارزش بازار بورس تهران در دو ماه بیش از ۴/۱ درصد رشد کرده است. در حالی ارزش روز بورس تهران بیش از ۳۲۴۸ هزار میلیارد ریال است که ۱۰ شرکت بزرگ بورسی با ارزش بازاری بالغ بر ۱۰۸۰ هزار میلیارد ریال بیش از ۳۰ درصد بازار را در اختیار دارند. براساس این گزارش صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ارزش بازاری به رقم ۲۲۶ هزار میلیارد ریال بیشترین ارزش بازار را دارد و بزرگ‌ترین شرکت بورسی است. این شرکت آخرین پیش‌بینی سود را برای هر سهم ۸۲۲ ریال اعلام کرده است. «فارس» با ۵۰ میلیارد برگه سهم فقط ۸/۰ درصد سهام شناور آزاد را دارد. ارتباطات سیار ایران با نماد «همراه» دومین شرکت بزرگ بورسی است. ارزش بازار این شرکت تا پایان تیرماه سال‌جاری بیش از ۱۴۴هزار میلیارد ریال است. دومین شرکت بزرگ بورسی آخرین پیش‌بینی سود را به ازای هر سهم ۳۲۳۰ ریال اعلام کرده است. «همراه» با نسبت قیمت به درآمد ۶/۴ مرتبه در بازار فعال است. درصد شناوری این سهم نیز ۶/۳ درصد است. شرکت فولاد مبارکه اصفهان با نماد «فولاد» و ارزش بازار ۱۱۸هزار میلیارد ریال سومین شرکت بزرگ حاضر در بورس تهران است. این شرکت با P/E معادل ۲/۵ مرتبه در بازار فعال است. همچنین آخرین پیش‌بینی سود این شرکت ۳۰۲ ریال است. فولاد مبارکه ۶/۲۲ درصد سهام شناور آزاد را در بازار دارد. مخابرات ایران با نماد «اخابر» چهارمین شرکت بزرگ بورسی است. ارزش بازار این نماد ۱۱۷هزار میلیارد ریال است. مخابرات ایران آخرین پیش‌بینی سود خود را برای هر سهم ۴۶۹ ریال اعلام کرده است. این شرکت با نسبت قیمت به درآمد ۱/۴ مرتبه در بورس تهران فعال است. همچنین «اخابر» با وجود ۶۰ میلیارد برگه سهم، شناور آزاد ۷/۲ مرتبه را داراست. عنوان پنجمین شرکت بزرگ بورسی متعلق به شرکت ملی صنایع مس ایران است. «فملی» با ارزش بازاری ۹۴هزار میلیارد ریالی در گروه شرکت‌های بزرگ بورس قرار دارد. ملی مس آخرین پیش‌بینی هر سهم را ۲۷۲ ریال اعلام کرده و با نسبت قیمت به درآمد ۹/۶در بازار فعال است. «فملی» ۲۴ درصد سهام شناور آزاد دارد.نماد تاپیکو نیز در گروه شرکت‌های بزرگ بورس است. شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین با ارزش بازاری ۷۹ هزار میلیارد ریالی و پیش‌بینی سود ۲۹۰ ریالی ششمین سهم بزرگ بورس است. P/E این نماد بزرگ بورسی ۲/۶ مرتبه است. سرمایه‌گذاری غدیر با ارزش بازاری ۷۸هزار میلیارد ریالی دیگر شرکت بزرگ حاضر در بورس تهران است که آخرین پیش‌بینی سود خود را برای هر سهم ۲۰۵ ریال اعلام کرده است.گسترش نفت و گاز پارسیان با ارزش بازاری ۷۶ هزار میلیارد ریالی هشتمین شرکت بزرگ بورس تهران است که تا پایان تیرماه سال‌جاری به ازای هر سهم ۳۷۰ ریال سود پیش‌بینی کرده است. پتروشیمی جم نیز با نماد «جم» دیگر شرکت بزرگ بورسی است که ارزش بازاری ۷۶ هزار میلیارد ریالی دارد و آخرین پیش‌بینی سود این شرکت ۱۵۷۰ ریال است. دهمین شرکت بزرگ بورس مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران است. مپنا براساس آخرین گزارش بورس تهران ارزش بازاری ۷۲ هزار میلیارد ریالی دارد. این شرکت آخرین پیش‌بینی سود را ۵۲۷ ریال اعلام کرده است و با P/E معادل ۸/۱۳ مرتبه در بورس تهران فعال است. افزون بر این قیمت به ازای هر سهم برای ۳۹ شرکت بیش از ۱۰ هزار ریال و قیمت هر سهم ۱۳۷ شرکت هم بین سه هزار تا ۱۰ هزار ریال است.

چشم‌انداز بازار سهام
یک کارشناس بازار سرمایه پایان یافتن فصل مجامع شرکت‌ها و رسیدن قیمت سهام به سطح جذاب برای خرید را از جمله عواملی دانست که موجب پیش‌بینی رونق بورس در تابستان شده‌ است. علی احمدی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به افت زودهنگام هیجان بورس پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: یکی از دلایل اصلی این افت عدم تغییر شرایط اقتصادی کشور و تداوم روند رکودی است که موجب شده هیجان انتخابات در بورس خیلی زود فروکش کند. این کارشناس بازار سرمایه افزود: از سوی دیگر برگزاری فصل مجامع که به صورت سنتی خرداد و تیرماه هر سال برگزار می‌شود نیز به دلیل مختصاتی که دارد موجب شد معامله‌گران با احتیاط بیشتری اقدام به معامله در بورس کنند که این موضوع نیز موجب کاهش حجم و ارزش معاملات بازار سهام در این مدت و در نتیجه بی‌رمقی بازار سهام شد. وی اضافه کرد: با این تفاسیر رفته رفته با پایان یافتن فصل مجامع شرکت‌ها شاهد هستیم که بورس قدری رونق گرفته و شاخص بورس نیز با رشد مواجه شده است. این کارشناس بازار سرمایه درخصوص دلایل رونق بورس در این روزها گفت: علاوه بر پایان یافتن فصل مجامع شرکت‌ها که به رونق نسبی نقدینگی در بورس انجامیده است، به دلیل افت رخ داده در بورس طی دو ماه گذشته رسیدن قیمت سهام شرکت‌ها به وضعیت مطلوب برای خرید و سرمایه‌گذاری موجب شده سرمایه‌گذاران برای خرید سهام در بورس انگیزه پیدا کنند و اثرات آن در افزایش شاخص و مثبت شدن کلیت بازار نمایان است. وی اذعان داشت: از سوی دیگر در روزهای پیش‌رو تکلیف کابینه و تیم اقتصادی دولت دوازدهم هم مشخص خواهد شد که دست‌کم بار روانی مثبت آن می‌تواند هر چند کوتاه مدت اما شرایط بورس را مثبت و با رونق همراه کند. این کارشناس بازار سرمایه در ادامه با مثبت خواندن چشم‌انداز بازار سهام در تابستان اظهار داشت: گزارش‌های سه ماهه امسال شرکت‌ها تا حدودی توانست انتظار سهامداران را تامین کند که این موضوع هم می‌تواند دلیل دیگری برای رونق بورس در هفته‌های پیش‌ رو باشد. وی همچنین با بیان اینکه شرط اصلی رونق پایدار در بورس از میان رفتن رکود اقتصادی است، تاکید کرد: بر این اساس از تیم اقتصادی دولت آینده انتظار می‌رود تمام تلاش خود را صرف خروج اقتصاد از شرایط رکودی کنونی البته با شرط غیرتورمی بودن، کنند و از رییس‌جمهور نیز توقع می‌رود افرادی را به عنوان تیم اقتصادی برگزیند که از تخصص و تعهد لازم در این زمینه برخوردار باشند.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=95816
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بزرگان تالار شیشه‌ای معرفی شدند
بزرگان تالار شیشه‌ای معرفی شدند
بزرگان تالار شیشه‌ای معرفی شدند
بزرگان تالار شیشه‌ای معرفی شدند
بزرگان تالار شیشه‌ای معرفی شدند