شرکت بیمه سامان برای اولین بار در کشور جهت بیمه نامه‌های عمر و تشکیل سرمایه، اقدام به عقد قرارداد اتکایی با شرکت بیمه مونیخ ری Munich Re آلمان کرد.

شرکت بیمه سامان برای اولین بار در کشور جهت بیمه نامه‌های عمر و تشکیل سرمایه، اقدام به عقد قرارداد اتکایی با شرکت بیمه مونیخ ری Munich Re آلمان کرد.
به گزارش خبرنگار  پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، احمدرضا ضرابیه مدیرعامل بیمه سامان با اشاره به اینکه این شرکت بین‌المللی شریک بیمه سامان در ریسک بیمه نامه‌های عمر و تشکیل سرمایه شده است، گفت: با حمایت‌ها و تأیید بیمه مرکزی، پس از بیش از یکسال رایزنی و مذاکره موفق به عقد قرارداد اتکائی بیمه‌های زندگی با شرکت آلمانی Munich Re شدیم که قطعاً دستیابی به چنین موفقیتی بدون رویکرد حمایتی و تلاشهای دلسوزانه هیأت عامل بیمه مرکزی و کارشناسان این نهاد نظارتی امکان پذیر نبود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تمرکز اصلی در کشور ما در حوزه بیمه‌های زندگی بر روی بخش سرمایه گذاری محصولات عمر و پس انداز است افزود: به راحتی می‌توان مشاهده کرد که در کشور ما به ماهیت بیمه‌ای محصولات عمر و پس انداز توجه کافی نشان داده نشده است و نسبت به ارزش پوشش هایی مانند امراض خاص، از کار افتادگی، خطر فوت، حادثه، و غیره آگاهی کافی وجود ندارد.
مدیرعامل بیمه سامان در خصوص سایر همکاری‌های “مونیخ ری” با بیمه سامان اظهار داشت: درر بخش آموزشی هم شرکت “مونیخ ری” تعهد این را دارد که همکاران ما را در شرکت، آموزش داده تا ارزیابی‌های بیمه ای ما در شرکت تخصصی‌تر شود و پیش بینی کم خطاتری را از ریسک ارایه کنیم. از طرفی هم دانش فنی و نرم افزارهای ابزار ارزیابی ریسک توسط این شرکت در اختیار ما قرار خواهد گرفت.
ضرابیه در خصوص اینکه با در نظر گرفتن اینکه آگاهی عمومی در مورد بیمه عمر و پس انداز بیشتر معطوف به بخش سرمایه گذاری است، افزود تصریح کرد: در راستای اطلاع رسانی مزیتهای بیمه ای محصولات، شرکت بیمه سامان از نیمه سال ۹۴ اقدام به ترغیب عوامل فروش بیمه های زندگی به فروش بیمه نامه هایی با سرمایه فوت بالاتر از متوسط کرده است و برای این منظور علاوه بر اطلاع رسانی، دوره های آموزشی و جشنواره های فروش با محوریت “افزایش سرمایه فوت” برگزار کرده است.
وی همچنین در خصوص افزایش سهم بازار بیمه سامان تاکید کرد: در سال ۹۵ درآمد حق بیمه در شرکت بیمه سامان ۴۱.۸ درصد رشد داشته است که توانسته‌ایم رشدی در حدود ۲ برابر صنعت بیمه داشته باشیم. سهم سامان از بازار شرکت در سال ۱۳۹۵ به میزان ۱.۹ درصد بازار رسید که با وجود حضور شرکتهای جدید و افزایش رقابت در بازار در حدود ۱۱ درصد نسبت به سال ۹۴ افزایش داشته است.
مدیرعامل بیمه سامان ادامه داد: این رشد حدود ۴۲ درصدی درآمد حق بیمه در حالی ایجاد شده است که خسارت پرداختی شرکت در سال مزبور ۳۲.۴ درصد افزایش داشته و شرکت توانسته است روند رشد خسارت پرداختی را نسبت به درآمد حق بیمه کنترل کند. برای دستیابی به این روند مطلوب، شرکت همواره تلاش کرده است که با دقت و بررسی های همه جانبه راهبردهای خود را تنظیم و بر اساس اهداف استراتژیک ارکان مختلف سازمان را با توجه به برنامه های تدوین شده در مسیر تعالی قرار دهد.
وی با اشاره به سهم بازار ۶درصدی بیمه سامان از سهم بازار بیمه های زندگی گفت: شرکت بیمه سامان، با در اختیار داشتن حدود ۶% سهم از بازار بیمه های زندگی، یکی از شرکتهای فعال دراین رشته در بازار بیمه کشور بوده و با دستیابی به شاخص هایی از جمله سهم بیش از ۴۰ درصدی بیمه های زندگی در پرتفوی شرکت، برخورداری از قوی ترین نمایندگان حقیقی و حقوقی در کشور و نسبت توانگری مالی ۱۴۶ (سطح یک توانگری مالی برای چهارمین سال متوالی)، توانسته است نه تنها در توسعه بیمه های زندگی، که از سیاستهای راهبردی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران بوده است، وظیفه خود را در صنعت بیمه به خوبی انجام دهد، بلکه وضعیت مالی شرکت را نیز، علی رغم شرایط خاص اقتصادی، در مطلوب ترین سطح و با کمترین ریسک حفظ کند.
ضرابیه همچنین تصریح کرد: با توجه به کاهش نرخ تورم در کشور، کاهش نرخ تورم و متعاقب آن کاهش نرخ سود اوراق مشارکت، سپرده های بانکی و ابزارهای مالی با درآمد ثابت می تواند از جذابیت بیمه های عمر و پس انداز برای بیمه گذاران بکاهد. با توجه به اینکه حجم اصلی اندوخته های بیمه های عمر و پس انداز در کشور ما در سپرده های بانکی، اوراق مشارکت و ابزارهای مالی با درآمد ثابت سرمایه گذاری می شود، کاهش نرخ بازده در این سرمایه گذاری ها می تواند منجر به کاهش نرخ سود مشارکت منافع بیمه های عمر و پس انداز شود.
وی افزود: بر همیبن اساس، به منظور مدیریت صحیح دارایی‌ها و بدهی‌ها شرکتهای بیمه باید تا حد امکان نرخ تعهد خود، که در بیمه های عمر و پس انداز همان نرخ سود فنی علی الحساب است، را با نرخ بازده سرمایه گذاری ها، منطبق کنند و همچنین دوره تعهدات خود، که دوره تضمین سود فنی بیمه عمر و پس انداز است را نیز با دوره بازده سرمایه گذاری های انجام شده انطباق دهند. در غیر این صورت این خطر وجود دارد که شرکتهای بیمه نتوانند تعهدات خود در قالب اندوخته های بیمه های زندگی را در سررسید بیمه نامه ها و یا در صورت تقاضای بازخرید بیمه نامه توسط بیمه گذار بصورت کامل و در موعد مقرر انجام دهد.

مدیرعامل بیمه سامان همچنین در خصوص سودی که در مجمع این شرکت جهت تخصیص به هر سهم درپاسخ به اخبارپول گفت: از مجموع ۶۲۸ میلیارد ریال سود قابل تخصیص برای سهامداران, قرار بر این شد که به ازای هرسهم ۲۰۰ ریال سود تقسیم شود و ما بنا داریم سرمایه شرکت را افزایش داده و آنرا به ۱۵۰۰ میلیارد ریال برسانیم.

وی در خصوص سایر برنامه های این شرکت نیز افزود: بنا داریم با کمک اپراتورهای تلفن همراه، بیمه نامه های خرد را با استفاده از USSD در تمام نقاط کشور به فروش برسانیم. ما این طرح را با مطالعه طرحهای مشابه و ارایه رویکردی نوین و عملی طراحی کرده و تلاش کردیم مصرف کنندگان تنها منحصر به دارندگان تلفن همراه هوشمند نباشند.

ضرابیه ادامه داد: در این طرح هزینه های بیمه گری به حداقل رسیده و ما در این طرح بیمه نامه عمر و حوادث عمدتا به متقاضیان عرضه خواهیم کرد.

 


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=95583
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بیمه سامان با ” مونیخ ری” قرارداد همکاری بست
بیمه سامان با ” مونیخ ری” قرارداد همکاری بست
بیمه سامان با ” مونیخ ری” قرارداد همکاری بست
بیمه سامان با ” مونیخ ری” قرارداد همکاری بست
بیمه سامان با ” مونیخ ری” قرارداد همکاری بست