از حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان منابع معوق سازمان، حدود ۶۰۰میلیارد تومان از اموال برگشت داده شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در خصوص پرونده‌های اموال این سازمان گفت: از حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان منابع معوق سازمان، حدود ۶۰۰میلیارد تومان از اموال برگشت داده شد.
تقی نوربخش در نشست خبری امروز صبح خود در پاسخ به  پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، با اشاره به پیگیری جدی سازمان تامین اجتماعی در خصوص پرونده سعید مرتضوی اعلام داشت: ما همچنان درصدد بازپس‌گیری منابع خود در پرونده سعیدمرتضوی هستیم و این پرونده همچنان در دست اقدام است. از طرفی برخی از شکایت‌های سازمان به مرحله اجرای حکم رسیده است.
وی با اشاره به برنده شدن سازمان تامین اجتماعی در پرونده هتل هما تصریح کرد: این فقره بابت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد و از طرفی زمینی با ارزش ۳۰۰ -۴۰۰ میلیارد تومان در مجاورت هتل هما قرارداشت که قاعدتا می‌باید در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار می‌گرفت. این زمین به مبلغ اندکی به شخصی واگذار شده بود که دادگاه آنرا به دولت بازگرداند و دولت نیز آنرا به ما واگذار کرد.
نوربخش افزود: زمین دیگری در اصفهان با قیمت ۲۰۰میلیارد تومان فروخته شده بود که فقط ۹میلیارد تومان ان به سازمان پرداخت شد که با با شکایت سازمان این پرونده در دست اقدام است.
وی ادامه داد: در قانون برنامه ششم مجلس تسویه کامل بدهی‌های کامل دولت به سازمان تأمین اجتماعی برآورد شده است که بر این اساس، ۵ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی در طی ۵ سال پرداخت خواهد شد
رییس سازمان تامین اجتماعی ضمن اشاره به افزایش پایه حقوق اعلام کرد: امسال حداقل‌بگیری‌های سازمان ۵. ۱۴درصد و سایر سطوح ۵. ۱۲ درصد افزایش حقوق خواهند داشت. همچنین مابه التفاوت پرداختی فروردین مستمری بگیران ٣٠ تیر واریز می شود.
در ادامه نوربخش با اشاره به هفته تامین اجتماعی (۱۹ تا ۲۵تیرماه) اظهار داشت:در هفته تامین اجتماعی ۵٨ طرح در ١٧ استان کشور افتتاح خواهد شد. گشایش پنج مرکز درمانی جدید، بازسازی و نوسازی مراکز درمانی و ارتقای هتلینگ در ١٠ بیمارستان و گشایش مراکز تصویربرداری از طرح های قابل افتتاح در این هفته است.
وی همچنین به بیمه ایرانیان خارج از کشور و اتباع خارجی نیز اشاره کرد و افزود: اکنون در ١٢ کشور نمایندگی برای بیمه کردن اتباع خارجی در جهان داریم.
رییس سازمان تامین اجتماعی افزود: اجرای بیمه ایرانیان خارج از کشور در یک سال گذشته اتفاق خوبی بود که در این راستا به بیمه اتباع خارجی داخل کشور و ایرانیان خارج از کشور اقدام شد.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=95283
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

حساب سازمان تامین اجتماعی پُر می‌شود
حساب سازمان تامین اجتماعی پُر می‌شود
حساب سازمان تامین اجتماعی پُر می‌شود
حساب سازمان تامین اجتماعی پُر می‌شود
حساب سازمان تامین اجتماعی پُر می‌شود