شاخص بورس امروز (سه شنبه) در ادامه رکود حاکم بر بازار سرمایه، ۲۶ پله دیگر پایین آمد و در جایگاه ۷۸ هزارو ۶۳۲ واحد قرار گرفت.

شاخص بورس امروز (سه شنبه) در ادامه رکود حاکم بر بازار سرمایه، ۲۶ پله دیگر پایین آمد و در جایگاه ۷۸ هزارو ۶۳۲ واحد قرار گرفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، کارشناسان، عواملی مانند تنش ها و بحران های سیاسی منطقه، مشخص نشدن کابینه دولت دوازدهم، کاهش قیمت نفت و کامودیتی ها (مواد پایه و فلزی) در بازارهای جهانی را از جمله علت های اصلی افت شاخص بورس می دانند.
به نظر کارشناسان وجود ریسک های اشاره شده، باعث شده است تا سرمایه گذاران، رفتاری محتاطانه را در مواجهه با بازار سرمایه در پیش بگیرند..
در معاملات امروز بیش از ۴۲۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و ۲۰۳ میلیارد ریال در ۳۷ هزار و ۷۸۵ نوبت خرید و فروش شد.
بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز نشان می دهد که شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، هشت واحد و شاخص آزاد شناور که بیانگر آن بخش از سهام شرکت هاست که قابل معامله در بورس باشد، ۱۸ واحد افت کرد.
شاخص بازار اول که به شرکت هایی اختصاص دارد که از نظر سرمایه، سود آوری و درصد سهام آزاد شناور، شرایط بهتری دارند ۳۱ واحد افت کرد.
اما شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود سه واحد و شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است، ۲ واحد و شاخص بازار دوم بورس ۱۵ واحد رشد کرد.
نمادهای فملی (ملی صنایع مس۹، شیراز (پتروشیمی شیراز) و فولاژ (فولاد آلیاژی ایران) در معاملات امروز با افت خود بیشترین سهم را در کاهش شاخص داشتند، اما شبندر (پالایش نفت بندرعباس)، رانفور (خدمات انفورماتیک)، پارسان (نفت و گاز پارسیان) و خودرو (ایران خودرو) در معاملات امروز با بیشترین تاثیر مثبت، مانع افت بیشتر شاخص شدند.
گروه فلزات اساسی با معامله ۴۶ میلیون و ۶۷۵ هزار سهم به ارزش ۱۴۵ میلیارد ریال صدرنشین صنایع بورسی بود.
گروه انبوه سازی به ارزش ۱۰۹ میلیارد ریال و فرآورده های نفتی به ارزش ۸۷ میلیارد ریال نیز در رتبه های بعدی قرار داشتند.
معاملات روز سه‌شنه بازار فرابورس ایران در حالی پایان یافت که نسبت به روز گذشته حجم معاملات کاهش اما ارزش آن افزایش یافت و شاخص کل نیز در نزدیکی صفر نوسان کرد.
معاملات امروز، ۲۰۶ میلیون ورقه بهادار به ارزش افزون بر ۳ هزار و ۱۲۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.
نمادهای میدکو (هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه )، شپاس (نفت پاسارگاد)، ارفع (فولاد ارفع) و وملل (اعتباری ملل) جزو نمادهای مثبت و نمادهای مارون (پتروشیمی مارون)، زاگرس (پتروشیمی زاگرس) و ذوب (ذوب آهن اصفهان) جزو نمادهای منفی اثرگذار بر آیفکس (شاخص فرابورس) در معاملات امروز بودند.
در تابلو تسهیلات مسکن نیز بیش از ۱۴۱ هزار اوراق مسکن به ارزش ۱۰۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال داد و ستد شد. این اوراق در دامنه ۷۳۳ تا ۷۷۲ هزار ریال خرید و فروش شدند.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=95212
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

شاخص بورس ۲۶ واحد کاهش یافت
شاخص بورس ۲۶ واحد کاهش یافت
شاخص بورس ۲۶ واحد کاهش یافت
شاخص بورس ۲۶ واحد کاهش یافت
شاخص بورس ۲۶ واحد کاهش یافت