ارزش بازار بورس در پایان اردیبهشت ماه سال جاری به سه هزار و ۲۰۱ میلیارد ریال رسید که یک سوم آن در اختیار ۱۰ شرکت بزرگ قرار دارد.

احراز هویت غیرحضوری

ارزش بازار بورس در پایان اردیبهشت ماه سال جاری به سه هزار و ۲۰۱ میلیارد ریال رسید که یک سوم آن در اختیار ۱۰ شرکت بزرگ قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول به نقل از ایرنا، ارزش بازار بورس تهران در پایان اردیبهشت ماه سال جاری سه هزار و ۲۰۱ میلیارد ریال اعلام شده است که از این رقم نزدیک به هزار میلیارد متعلق به ۱۰ شرکت بزرگ بورس است.
صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ارزش بازاری به رقم ۲۳۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بیشترین ارزش بازار را دارد و بزرگترین شرکت بورسی است.
این شرکت آخرین پیش بینی سود را برای هر سهم ۸۲۲ ریال اعلام کرده است. از نقاط ضعف این شرکت بزرگ بورسی پایین بودن سهام شناوری آزاد شرکت است. ‘فارس’ با ۵۰ میلیارد برگه سهم فقط ۰.۸ درصد سهام شناور آزاد دارد.
ارتباطات سیار ایران با نماد ‘همراه’ دومین شرکت بزرگ بورسی است . ارزش بازار این شرکت تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری بیش از ۱۳۱هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است.
دومین شرکت بزرگ بورسی رکود دار بیشترین پیش بینی سود نیز هست. به این ترتیب که این نماد آخرین پیش بینی سود را به ازای هر سهم ۷۵۶۵ ریال اعلام کرده است که از همه شرکت های بورسی بیشتر است.
درصد سهام شناور این نماد نیز ۳.۶ درصد است.
مخابرات ایران با نماد ‘اخابر’ سومین سهم بزرگ بورسی است. ارزش بازار این نماد ۱۱۶هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال است. مخابرات ایران آخرین پیش بینی سود خود را برای هر سهم ۴۶۹ ریال اعلام کرده است. این شرکت با نسبت قیمت به درآمد ۴.۱۴ مرتبه در بورس تهران فعال است .
شرکت فولاد مبارکه اصفهان با نماد ‘فولاد’ و ارزش بازار ۱۰۳ هزار و ۲۷۵ میلیارد ریال چهارمین شرکت بزرگ حاضر در بورس تهران است. همچنین آخرین پیش بینی سود این شرکت ۲۵۳ ریال است. فولاد مبارکه ۲۲.۶ درصد سهام شناور آزاد را در بازار دارد.
عنوان پنجمین شرکت بزرگ بورسی متعلق به شرکت ملی صنایع مس ایران است. ‘فملی’ با ارزش بازاری ۹۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریالی در گروه شرکت های بزرگ بورس قرار دارد. ملی مس آخرین پیش بینی هر سهم را ۲۰۵ ریال اعلام کرده است و ۲۴ درصد سهام شناور آزاد دارد.
پتروشیمی جم با نماد ‘جم’ دیگر شرکت بزرگ بورسی است که ارزش بازاری ۹۰ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریالی دارد و آخرین پیش بینی سود این شرکت ۱۵۷۰ ریال است.
نماد تاپیکو نیز در گروه شرکت های بزرگ بورس است. شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین با ارزش بازاری ۸۱ هزار و ۱۲۸ میلیارد ریالی و پیش بینی سود ۲۹۰ ریالی هفتمین سهم بزرگ بورس است.
سرمایه گذاری غدیر با ارزش بازاری ۷۸هزار و ۳۳۶ میلیارد ریالی دیگر شرکت بزرگ حاضر در بورس تهران است که آخرین پیش بینی سود خود را برای هر سهم ۱۷۲ ریال اعلام کرده است.
خدمات انفورماتیک نیز با ارزش بازاری ۷۳ هزار و ۸۳ میلیارد ریالی دیگر شرکت بزرگ بورسی است که برای هر سهم ۲۲۹۳ ریال سود پیش بینی کرده است. ‘رانفور’ با نسبت قیمت به درآمد ۱۱.۳ در بورس تهران فعال است.
دهمین شرکت بزرگ بورس مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران (مپنا) است. مپنا بر اساس آخرین گزارش بورس تهران ارزش بازاری ۷۲هزار و ۶۱۰ میلیارد ریالی دارد .

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=95182
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

ارزش بازار بورس از سه هزار میلیارد گذشت
ارزش بازار بورس از سه هزار میلیارد گذشت
ارزش بازار بورس از سه هزار میلیارد گذشت
ارزش بازار بورس از سه هزار میلیارد گذشت
ارزش بازار بورس از سه هزار میلیارد گذشت