عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ساختار بیمه‌ای کشور بیمار است،در وضعیتی که تورم داریم و قیمت داروها ۳ برابر افزایش یافته است حق بیمه‌ها نیز باید متناسب با این تورم افزایش یابد درغیر این صورت بیمه‌ها ورشکست می‌شوند.

به گزارش پول پرس به نقل از تسنیم، احمد آریایی نژاد در رابطه با ناکارآمدی بیمه‌ها در پوشش اقلام دارویی اظهار داشت: هم‌اکنون معضلات کمبود دارو و گرانی دارو بیماران را با مشکلات متعددی مواجه کرده است، مطالبات داروخانه‌ها از بیمه‌ها پرداخت نشده است  و بیمه‌ها نیز پس از گرانی همان مبلغ را به بیماران ارائه می کنند.

وی افزود: ساختار بیمه‌ای کشور بیمار است و با افزایش قیمت داروها این توانایی را ندارد که هزینه مناسبی را به بیمار پرداخت کند بنابراین باید ساختار بیمه‌ای کشور بازتعریف مجددی شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه یکپارچه سازی بیمه‌ها از جمله اقداماتی است که باید اجرا شود، گفت: بیمه‌ها باید در وضعیت کنونی مشخص کنند که افراد در طول دورانی که حق بیمه پرداخت می‌کنند چه مبلغی را پرداخت کنند تا در زمانی که احتیاج دارند بیمه به خوبی از آنها حمایت کرده و هزینه‌ها را پرداخت کند.

آریایی نژاد بیان کرد: در وضعیتی که تورم داریم و قیمت داروها ۳ برابر افزایش یافته است و حق بیمه‌ها همان مبلغ سابق است طبیعی است که بیمه‌ها نمی‌توانند به خوبی از افراد حمایت کنند در این شرایط باید متناسب با تورم سهم بیمه‌ها نیز افزایش یابد تا در شرایطی که هزینه‌ داروها بالا می‌رود بیمه‌ها به خوبی از افراد حمایت کنند اگر این وضعیت ایجاد نشود بیمه‌ها به ورشکستگی کامل می‌رسند.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=9484
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بیمه‌ها در سراشیبی ورشکستگی
بیمه‌ها در سراشیبی ورشکستگی
بیمه‌ها در سراشیبی ورشکستگی
بیمه‌ها در سراشیبی ورشکستگی
بیمه‌ها در سراشیبی ورشکستگی
بیمه‌ها در سراشیبی ورشکستگی
بیمه‌ها در سراشیبی ورشکستگی