همگام با رشد قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی در فصل بهار جمعا ۶هزار میلیارد تومان اوراق آتی سکه در بورس کالا مورد دادوستد قرار گرفت.

همگام با رشد قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی در فصل بهار جمعا ۶هزار میلیارد تومان اوراق آتی سکه در بورس کالا مورد دادوستد قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، با افزایش رونق اقتصادی در جهان و پیش‌بینی برای افزایش چنددهم درصدی تورم در دنیا پیش‌بینی می‌شود قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی ظرف چند سال آینده با رشد بیشتری مواجه شود. به همین دلیل حجم مبادلات و قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی رو به افزایش است به‌طوری که از ابتدای سال‌جاری میلادی تاکنون قیمت هر اونس طلا در بازار معاملات آتی بورس نیویورک ۸.۴درصد رشد کرده است.

فدرال رزرو آمریکا به‌تازگی نرخ بهره را ۰.۲۵درصد افزایش داده اما به‌دنبال آن جانت یلن پیش‌بینی کرد کاهش تورم در اقتصاد آمریکا کاملا موقتی و زودگذر است. با افزایش تورم جهانی سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند سرمایه خود را به کالایی تبدیل کنند که بیشترین مقاومت را در برابر افزایش نرخ تورم دارد و طلا بهترین انتخاب برای آنهاست. به همین دلیل تقاضا برای طلا افزایش یافته و منجر به رشد قیمت طلا در سطح جهان می‌شود. در همین حال نوسان‌های قیمت طلا نیز بر بازارهای مالی سراسر دنیا اثر می‌گذارد.

در چنین شرایطی تحلیلگران بر این باورند تا زمانی که طلا بتواند بالاتر از سطح ۱۲۵۰دلاری تثبیت شود، این امیدواری وجود دارد که تا پایان سال قیمت جهانی هر اونس طلا به محدوده ۱۳۵۰ تا ۱۴۰۰دلار برسد.برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند که افزایش تقاضای فیزیکی در بازار‌های آسیایی و نوظهور به‌خصوص هند می‌تواند تأثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته باشد. به‌ویژه آنکه مشخص شده که کشور‌های روسیه و چین برای مقابله با دلار و ایجاد جنگ ارزی با دلار در حال خرید حجم زیادی طلا برای افزایش ذخایرشان هستند.

در عین حال تحولات جهانی اقتصاد و بروز بحران‌های سیاسی اقتصادی تحلیلگران بین‌المللی را به این نتیجه رسانده است که سرمایه‌گذاران بار دیگر به سمت سرمایه‌گذاری‌های امن مانند طلا خواهند رفت. این پیش‌بینی‌ها بازار‌های جهانی طلا را تحت‌تأثیر قرار داده و منجر به رشد قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی شده و بازار‌های داخلی نیز تحت‌تأثیر این تحولات قرار گرفته‌اند.

مبادله ۶هزار میلیارد تومان اوراق آتی
قیمت هر اونس طلا از ابتدای سال شمسی تاکنون نیز ۲.۱درصد رشد کرده است. در همین دوره در فصل بهار بیش از ۶هزار میلیارد تومان سکه در مبادلات آتی بورس کالا مورد دادوستد قرار گرفته است. سرمایه‌گذاران از ابتدای سال تاکنون ۴۴۳هزار قرارداد در مبادلات آتی بورس کالا دادوستد کرده‌اند. فعالان بازار انتظار دارند روند معاملات آتی سکه در ماه‌های آینده پس از پایان ماه مبارک رمضان افزایش یابد.

قیمت هر سکه بهار آزادی در‌ ماه رمضان با کاهش مواجه شد اما ظرف چند روز همزمان با نزدیک‌شدن به پایان‌ماه رمضان قیمت هر سکه بهار آزادی در بازار نقد ۱۸هزار تومان افزایش یافت. در پایان هفته قبل قیمت هر سکه بهار آزادی به سطح یک میلیون و ۱۷۴هزار تومان رسیده بود.

پیش‌بینی روند صعودی قیمت طلا
محمد کشتی‌آرای، رئیس اتحادیه طلا و جواهر در تحلیل دلایل روند صعودی قیمت طلا ظرف چند روز گذشته گفت: از روز گذشته با توجه به نزدیک‌شدن به روز‌های پایانی‌ ماه مبارک رمضان شاهد افزایش تقاضا در بازار سکه بودیم که این موضوع به همراه افزایش تقاضا در بازار ارز عامل افزایش قیمت سکه و طلا در بازار بود. رئیس اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: در صورت افزایش قیمت جهانی طلا ممکن است قیمت سکه در روزهای آینده باز هم افزایش یابد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=94803
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

مبادله ۶ هزار میلیارد تومان سکه در بهار بورس کالا
مبادله ۶ هزار میلیارد تومان سکه در بهار بورس کالا
مبادله ۶ هزار میلیارد تومان سکه در بهار بورس کالا
مبادله ۶ هزار میلیارد تومان سکه در بهار بورس کالا
مبادله ۶ هزار میلیارد تومان سکه در بهار بورس کالا