بازار سرمایه امروز (دوشنبه) با ریزش شاخص ها همراه بود به شکلی که شاخص کل با افت ۳۰۶ واحدی در پایان معاملات به ۷۹ هزار و ۵۶۴ واحد رضایت داد.

بازار سرمایه امروز (دوشنبه) با ریزش شاخص ها همراه بود به شکلی که شاخص کل با افت ۳۰۶ واحدی در پایان معاملات به ۷۹ هزار و ۵۶۴ واحد رضایت داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، در معاملات امروز بازار سرمایه بیش از ۳۵۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۶۴ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال در ۳۰ هزار و ۸۸۱ نوبت مبادله شد.
امروز همه شاخص های اصلی بازار سرمایه همانند شاخص اصلی کاهش داشتند؛ شاخص قیمت (وزنی – ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد ۱۰۳ واحد و شاخص کل (هم وزن) که در آن تفاوتی میان شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل وجود ندارد و ۵۹ واحد کاهش را ثبت کردند.
شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است، امروز نیز ۴۵ واحد عقبگرد داشت و شاخص آزاد شناور که بیانگر آن بخش از سهام شرکتهاست که قابل معامله در بورس باشد، ۳۱۰ واحد افت کرد.
همچنین در حالی که شاخص بازار اول که به شرکت هایی اختصاص دارد که از نظر سرمایه، سود آوری و درصد سهام آزاد شناور، شرایط بهتری دارند، ۲۲۳ واحد کاهش را به ثبت رساند، شاخص بازار دوم بورس تهران ۶۱۵ واحد به عقب رفت.
امروز نمادهای شبندر (پالایش نفت بندرعباس)، فارس (صنایع پتروشیمی خلیج فارس)، شتران (پالایش نفت تهران)، شپنا (پالایش نفت اصفهان)، خپارس (پارس‌ خودرو)، رمپنا (گروه مپنا)، آپ (آسان پرداخت پرشین) و وبملت (بانک ملت) بیشترین تاثیر را بر شاخص کل داشتند و با افت خود، شاخص ها را در بازار سرمایه قرمز کردند.
فرابورس نیز در معاملات امروز روند کاهشی در پیش گرفت به شکلی که شاخص کل ۷.۱۰ واحد ریزش کرد و به عدد ۸۹۷ واحد رسید.
ارزش معاملات در این بازار به ۸۰۴ میلیون و ۷۴۲ میلیون ریال بسنده کرد که نتیجه داد و ستد ۲۹۶ میلیون و ۱۲۷ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله بود که در ۲۸ هزار و ۳۵۲ نوبت معامله شد.
در معاملات فرابورس نمادهای مارون (پتروشیمی مارون)، ذوب (سهامی ذوب آهن اصفهان)، میدکو (هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه)، شاوان (پالایش نفت لاوان)، ارفع (شرکت آهن و فولاد ارفع)، بکهنوج (تولید برق ماهتاب کهنوج)، کوثر (بیمه کوثر) و اپرداز (آتیه داده پرداز) ریزش داشتند و بیشترین اثر منفی را بر شاخص آیفکس گذاشتند.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=94469
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

افت شاخص‌ها در بورس
افت شاخص‌ها در بورس
افت شاخص‌ها در بورس
افت شاخص‌ها در بورس
افت شاخص‌ها در بورس