مرحله دوم بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی از ابتدای تیر در حالی آغاز شده که نکات مبهمی برای بازنشستگان و سود نجومی برای سازمان بیمه‌گر طرح یعنی “آتیه سازان حافظ” به همراه داشته است.
به گزارش پول پرس به نقل از ایسنا، از دی ماه سال ۸۹، وزارت آموزش و پرورش، بازنشستگان خود را به مانند شاغلان این وزارتخانه بیمه طلایی کرد و بدین ترتیب آنها از پرداخت هزینه‌های سرپایی و بخش عمده‌ای از هزینه‌های بستری معاف شدند اما در نهایت با اجرای طرح مخالفت شد و در فروردین ماه ۹۰ طرح خاتمه یافت.

اواخر سال گذشته صندوق بازنشستگی کشوری با موافقت و تامین بودجه ار سوی ریاست جمهوری، تمامی بازنشستگان کشوری را بیمه طلایی کرد که البته فقط بخش بستری حوزه درمان را پوشش می‌داد.

اجرای دومین مرحله این طرح که در ازای پرداخت ماهیانه ۱۴ هزار تومان برای فرد بازنشسته و افراد تحت تکفل به صورت جداگانه است از ابتدای تیر امسال آغاز شد.

مجید روستایی، مدیرعامل کانون بازنشستگان آموزش و پرورش اصفهان در این زمینه  گفت: مرحله جدید بیمه طلایی فقط حوزه بستری را با پرداخت حق بیمه ماهیانه ۱۴ هزار تومان برای هر فرد پوشش می‌دهد که نتیجه آن کسب سودی هنگفت برای سازمان بیمه گر یعنی آتیه سازان حافظ است.

وی ادامه داد: با اعتراض کانون‌های سراسر کشور، صندوق بازنشستگی کشور میزان حق بیمه پرداختی را به ۱۰ هزار تومان کاهش داده است و با این وجود نیز مبلغ گزافی در ازای کمترین خدمت درمانی باید توسط فرد بازنشسته پرداخت شود.

وی به تعداد بازنشستگان کل کشور اشاره کرد و افزود: در کل کشور یک میلیون و ۱۰۰ هزار بازنشسته وجود دارد که با احتساب حداقل چهار نفر در یک خانواده، تعداد کل این افراد به چهار میلیون و۶۰۰ هزار نفر می‌رسد.

روستایی اظهار کرد: با احتساب پرداخت ۱۰هزار تومان برای هر فرد، ماهیانه چهار میلیارد و۶۰۰ میلیون تومان به جیب سازمان بیمه گر می‌رود که باید فقط برای بستری و عمل جراحی هزینه شود.

وی ادامه داد: مگر چه تعداد از بازنشستگان و یا افراد تحت تکفلشان ماهیانه به بیمارستان و اعمال جراحی احتیاج دارند و این در حالیست که این افراد در ماه هزینه‌های زیاد برای ویزیت پزشک، دارو و سایر موارد پاراکلینیکی باید از جیب خود هزینه کنند.

مدیرعامل کانون بازنشستگان آموزش و پرورش اصفهان به بودجه دولتی که به این طرح تعلق گرفته اشاره کرد و گفت: برای بیمه طلایی بازنشستگان۱۹۵ میلیارد تومان در بودجه ۹۲ مصوب شده و۶۰۰ میلیارد تومان نیز توسط صندوق بازنشستگان کشوری به این طرح کمک می‌شود.

وی ادامه داد: با احتساب ارقامی که گفته شد و عددی که ماهیانه از حقوق بازنشستگان کسر می‌شود به رقم درشتی در سال می‌رسیم که فقط برای بستری و اعمال جراحی به حساب بیمه آتیه سازان حافظ که مورد تایید بیمه مرکزی هم نیست واریز می‌شود.

روستایی تاکید کرد: تمام مناقصه‌ها و انتخاب سازمان بیمه گر به همراه قراردادی که بسته شده بدون حضور نماینده بازنشستگان کشوری و پشت درهای بسته بوده و از نظر ما شفاف نبوده و جای ابهام دارد.

وی ادامه داد: با وجود همه آنچه گفته شد نمی‌توان نام بیمه طلایی را بر این بیمه اطلاق کرد چرا که این طرح همان بیمه تکمیلی است که فقط هزینه آن گرانتر شده است.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=9446
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

هزینه بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی زیاد است
هزینه بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی زیاد است
هزینه بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی زیاد است
هزینه بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی زیاد است
هزینه بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی زیاد است
هزینه بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی زیاد است
هزینه بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی زیاد است