صندوق ملی قطر در میان صندوق های ملی کشورهای جهان در جایگاه چهاردهم قرار دارد.

صندوق ملی قطر در میان صندوق های ملی کشورهای جهان در جایگاه چهاردهم قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپو، به نقل از شبکه المیادین، افزایش صادرات گاز قطر موجب ایجاد ذخایر عظیمی در صندوق سرمایه ملی این کشور و سرمایه گذاری های عظیم درجهان شده است. صندوق ملی قطر یا سازمان سرمایه گذاری این کشور در میان صندوق های ملی کشورهای جهان در جایگاه چهاردهم قرار دارد. دارائی این کشور نیز به ۳۵۵ میلیارد دلار می رسد.
براساس گزارش آژانس بین المللی بلومبرگ ارزش سهام متعلق به صندوق ملی قطر در بورس های جهان بیش از ۹۰ میلیارد دلار است. سرمایه گذاری این صندوق در «بانک قطر» بیش از ۲۰ میلیارد دلار است که نیمی از ارزش این بانک محسوب می شود. مابقی سهام این بانک متعلق به بخش خصوص است. ارزش سرمایه گذاری صندوق ملی قطر در شرکت مخابراتی «اریدو» حدود ۴.۸ میلیارد دلار است. دیگر سرمایه گذاری های این صندوق در بانک الرّیان و qmd و بانک اسلامی قطر است.
صندوق ملی قطر همچنین ۱۲ میلیارد دلار در شرکت فولکس واگن و ۴.۱ میلیارد دلار در شرکت زیمنس آلمان سرمایه گذاری کرده است. دارائی صندوق ملی قطر در بانک بارکلیز انگلیس ۲.۸ میلیارد دلار و در بازرگانی گلینکور ۴.۵ میلیارد دلار و در شل ۲.۲ میلیارد دلار است. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، صندوق ملی قطر همچنین برای متنوع سازی سرمایه گذاری خود ۵.۵ میلیارد دلار در شرکت نفتی روسیه [روسنفت] و ۲.۱ میلیارد دلار در شرکت ساختمانی فنس فرانسه سرمایه گذاری کرده است.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=94368
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

قطر چقدر پول دارد؟
قطر چقدر پول دارد؟
قطر چقدر پول دارد؟
قطر چقدر پول دارد؟
قطر چقدر پول دارد؟