یک کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد ریزش یکباره شاخص پس از حادثه های تروریستی، مقطعی و گذراست و به تدریج بورس به حالت عادی باز می گردد.

یک کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد ریزش یکباره شاخص پس از حادثه های تروریستی، مقطعی و گذراست و به تدریج بورس به حالت عادی باز می گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، بازار بورس در آخرین روز کاری این هفته یعنی چهارشنبه شرایط مساعدی نداشت.
شاخص که در وضعیت خنثی و با کمترین نوسان، این روز را آغاز کرد پس از انتشار اخبار مربوط به وقوع حوادث تروریستی در تهران، بیش از ۵۰۰ واحد سقوط کرد.
در واقع، هیجان ایجاد شده در پی وقوع حوادث تروریستی در مجلس شورای اسلامی و حرم امام راحل (ره)، شاخص بورس را منفی کرد؛ به طوری که نماگر بورس با افت ۵۳۵ واحدی به کانال ۷۹ هزار واحدی عقب نشینی کرد.
پس از انتشار اخبار مربوط به حوادث تروریستی، برخی فعالان بازار سرمایه که نگران وضعیت بازار شده بودند، فروش سهام را آغاز کردند که در نتیجه، میزان عرضه افزایش یافت و شاخص، منفی شد.
اما کارشناسان بازار سرمایه در مواجهه با این دسته از سهامداران عجول، توصیه می کنند صبر پیشه کنند تا فضای منفی ایجاد شده، برطرف شود و وضعیت بازار به حالت عادی بازگردد.
«ایمان مقدسیان» کارشناس بازار سرمایه، امروز در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: علت اصلی ریزش دیروز شاخص بورس وقوع حادثه تروریستی در تهران بود اما باید توجه داشت بازار کم رمق نیز این وضع را تشدید کرد.
وی اضافه کرد: این هفته به دلیل تعطیلی ۲ روزه چهاردهم و پانزدهم خردادماه، با بازاری نیمه تعطیل روبرو بودیم که حجم معاملات در آن پایین بود و شمار خریداران نیز کم شد.
این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: وقوع حادثه تروریستی، شوک زیادی را به بازار نیمه تعطیل بورس وارد کرد و باعث ریزش شد.
مقدسیان افزود: ریزش یکباره شاخص، موضوعی مقطعی و گذراست و دلیلی برای تداوم ریزش بورس وجود ندارد، زیرا عملکرد شرکت ها مشخص بوده و امنیت نیز در کشور حکمفرماست.
وی درباره وضعیت بورس در هفته آتی بیان داشت: احتمال دارد در آغاز هفته کاری، ادامه روند منفی را شاهد باشیم اما این حالت پایدار نیست.
این تحلیلگر بازار سرمایه پیش بینی کرد احتمال دارد حتی شاخص بورس در صورت مهیا بودن شرایط، مثبت شود؛ زیرا با تشکیل کابینه دولت دوازدهم و مشخص شدن سیاست ها، شرایط بورس به تدریج بهبود می یابد.
مقدسیان از خودرویی ها و صنایعی که با قیمت های جهانی سروکار دارند به عنوان گروه های پیشرو بازار نام برد که می توانند چشم انداز مثبتی داشته باشند.
به گزارش ایرنا، نماگر بورس در روز چهارشنبه با افت ۵۳۵ پله ای به جایگاه ۷۹ هزار و ۷۵۸ واحدی رسید.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=94348
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

افت هیجانی بورس موقتی است
افت هیجانی بورس موقتی است
افت هیجانی بورس موقتی است
افت هیجانی بورس موقتی است
افت هیجانی بورس موقتی است