پیش از این آمارهای اقتصادی با وقفه زمانی و گاهی نامنظم منتشر می‌شد اما خوشبختانه با نظم و انضباط در دوران دولت یازدهم این روند بهبود یافته است.

معاون اقتصادی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: حفظ و صیانت از دستاوردهای مهم اقتصادی به پایش دقیق اقتصاد به واسطه آمارها و نیز اتخاذ سیاست های بهنگام نیاز دارد و باید آمارهای باکیفیت و دقیق با حداقل وقفه زمانی در دسترس قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، «پیمان قربانی» در آیین افتتاحیه سی و نهمین هم اندیشی آموزشی آمار اقتصادی که در نوشهر برگزار شد، افزود: پیش از این آمارهای اقتصادی با وقفه زمانی و گاهی نامنظم منتشر می‌شد اما خوشبختانه با نظم و انضباط در دوران دولت یازدهم این روند بهبود یافته است، البته تحقق این امر مدیون تلاش های آمارگیران بانک مرکزی و نیز حمایت های رییس کل بانک مرکزی از بخش اقتصادی به ویژه بخش آمارهای اقتصادی است.
قربانی از انتشار دوباره فصلنامه آمارهای اقتصادی خبر داد و ارتقای علمی کارکنان بخش آمارهای اقتصادی بانک مرکزی، تجهیز دوایر آماری از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به فناوری های نوین ارتباطی در چند سال گذشته و ابهام زدایی از تکلیف قانونی بانک مرکزی در زمینه تولید و انتشار آمارهای تخصصی را از دستاوردهای سودمند در این زمینه دانست.
وی تاکید کرد با تصویب بند پ قانون ماده ۱۰ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه، «آمارهای اعلام شده از سوی بانک مرکزی آمار تخصصی رسمی کشور تلقی می‌شود. البته عملیاتی شدن این تکلیف، نظم و ترتیب همه ما را می طلبد».
به گزارش ایرنا، در بند پ قانون ماده ۱۰ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور آمده است: دستگاه های اجرایی مانند بانک مرکزی مکلفند در حدود وظایف قانونی خود و در چارچوب ضوابط و استانداردهای شورای عالی آمار ایران،‌آمار تخصصی حوزه های مربوط به خود را تولید و اعلام کنند. در این صورت، آمار منتشر شده آمار رسمی است.
قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور دهم بهمن ماه ۱۳۹۵ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و شانزدهم فروردین ماه امسال از سوی رییس مجلس شورای اسلامی برای درج در روزنامه رسمی کشور ارسال شد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=93699
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

معاون اقتصادی بانک مرکزی : آمارهای اقتصادی شفاف شده است
معاون اقتصادی بانک مرکزی : آمارهای اقتصادی شفاف شده است
معاون اقتصادی بانک مرکزی : آمارهای اقتصادی شفاف شده است
معاون اقتصادی بانک مرکزی : آمارهای اقتصادی شفاف شده است
معاون اقتصادی بانک مرکزی : آمارهای اقتصادی شفاف شده است