چهارمین شکایت حسن روحانی از جریان مناظره‌های انتخاباتی هم روانه کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری شد.

چهارمین شکایت حسن روحانی از جریان مناظره‌های انتخاباتی هم روانه کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، این شکایت مربوط به مناظره دوم و سخنان ابراهیم رییسی بود که در پایان مناظره به کمیسیون نظارت بر تبلیغات ارسال شد. پیش از این سه شکایت هم از سخنان قالیباف در جریان مناظره اول از طرف روحانی روانه این کمیسیون شده بود که اگرچه گفته شد رسیدگی به این شکایت‌ها قبل از مناظره دوم انجام خواهد شد اما احسان قاضی‌زاده هاشمی، رییس کمیسیون نظارت در آخرین اظهارنظرش در این باره گفت که شکایت‌های محتوایی کاندیداها در این کمیسیون هنوز در دست بررسی است.

به هر حال بعد از دومین مناظره روحانی او از آن بخش از سخنان رییسی درباره صندوق ذخیره فرهنگیان شکایت کرده که رییسی گفته بود صندوق ذخیره فرهنگیان به یغما رفته و هشت هزار میلیارد تومان در آن اختلاس شده است. این البته تنها واکنش به اظهارات رییسی نبود. چه آنکه روز گذشته هم روابط عمومی صندوق ذخیره فرهنگیان در این باره بیانیه‌ای منتشر و اعلام کرد: نه صندوق ذخیره فرهنگیان به یغما رفته، نه هشت هزار میلیارد تومان در صندوق اختلاس شده و نه پول مذکور ربطی به فرهنگیان دارد.

به گزارش ایرنا، در مطلب صندوق ذخیره فرهنگیان آمده است: «یکی از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در دومین مناظره زنده تلویزیونی ضمن طرح موضوع صندوق ذخیره فرهنگیان تلاش کرد تا از منافع معلمان عضو این صندوق به عنوان ابزاری در دعواهای سیاسی علیه نامزدهای رقیب استفاده کند. جای بسی تاسف است که نامزد محترم، بدون اطلاع از واقعیت موضوع، برای کسب آرای مردم و به ویژه معلمان، صرفا به تکرار شایعاتی می‌پردازد که با اهداف سیاسی تولید شده و بزرگ‌ترین ضربه را به منافع فرهنگیان خواهد زد. بنابراین صندوق ذخیره فرهنگیان ضمن رد ادعاهای مطرح شده در مناظره مذکور، نامزدهای محترم انتخابات ریاست‌جمهوری را به حفظ منافع فرهنگیان دعوت می‌کند. »

در این مطلب آمده است: نامزد محترم در حالی از «به یغما رفتن صندوق ذخیره فرهنگیان و اختلاس هشت هزار میلیارد تومانی و سهم ٨ تا ١٠ میلیون تومانی هر فرهنگی» سخن گفته که نه صندوق ذخیره فرهنگیان به یغما رفته، نه هشت هزار میلیارد تومان در صندوق اختلاس شده و نه پول مذکور ربطی به فرهنگیان دارد.

مطلب یادآورشده است: به نظر می‌رسد که اظهارات نامزد مذکور، تکرار اظهارات آیت‌الله سید‌احمد علم‌ الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد بوده است که به «دزدیده شدن هشت هزار میلیارد از ثروت معلمان و سهم هشت میلیون و ٨٠٠ هزار تومانی هر یک از آنها» اشاره کرده بود. این در حالی است که طبق آخرین صورت‌های مالی منتهی به ٣١ شهریور ١٣٩۵ موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، جمع مانده سهم‌الشرکه فرهنگیان عضو صندوق چهار هزار و ٣٧٠ میلیارد تومان است.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: با این حال بانک سرمایه در طول ١٠ سال گذشته و همانند سایر بانک‌های کشور در زمینه ارایه تسهیلات به مشتریان خود فعالیت کرده که بخش عمده تسهیلات اعطایی این بانک به دلایل مختلف در سررسید خود تسویه نشده و به سرفصل مطالبات منتقل شده است. مجموع مطالبات سررسید گذشته این بانک که مبلغ هفت هزار و ٨٠٠ میلیارد تومان است که چهار هزار و ٢۶٠ میلیارد تومان آن مربوط به سال‌های ١٣٨۶تا ١٣٩٢ و مبلغ سه هزار و ۵۴٠ میلیارد تومان آن نیز مربوط به سال١٣٩٢به بعد است که دو هزار میلیارد تومان ازآن جریمه تاخیر است.

به گواه سخنگوی قوه قضاییه، در مجموع بدهکاران کلان این بانک ٣١ نفر اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی هستند که بدهی آنها از ٢٠٠ میلیارد تومان تا یک هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان متغیر است. تعدادی از این افراد دستگیر شده و دستگاه قضایی نیز پیگیر این پرونده است.

لازم به ذکر است که تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک سرمایه همانند سایر بانک‌ها از محل اعتبارات نظام بانکی و با پشتوانه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بوده است، بنابراین مطالبات بانک سرمایه هیچ ربطی به دارایی معلمان در صندوق ذخیره فرهنگیان ندارد به‌طوری که دادستان تهران نیز تاکید کرده است که عده‌ای می‌گویند هشت هزار میلیارد تومان در صندوق ذخیره فرهنگیان اختلاس شده است اما با بررسی‌ها مشخص شد که این مبلغ معوقات بانکی و تسهیلات بلاوصول و سررسید گذشته بانک سرمایه است.

اگر چه کمتر از نیمی از سهام بانک سرمایه متعلق به صندوق ذخیره فرهنگیان بوده و تسهیلات سررسید گذشته و مطالبات این بانک هیچ ربطی به دارایی معلمان در صندوق ندارد اما مدیران این موسسه ضمن سپاسگزاری از مسوولان قوه قضاییه، نهادهای امنیتی، نمایندگان شورای اسلامی که با دلسوزی و دقت لازم در زمینه استرداد مطالبات بانک سرمایه تلاش می‌کنند، از هیچ کوششی در جهت احقاق حقوق فرهنگیان عضو موسسه مضایقه نخواهند کرد.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=93304
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

نه هشت‌هزار میلیارد بود، نه پول فرهنگیان بود، نه یغما رفت
نه هشت‌هزار میلیارد بود، نه پول فرهنگیان بود، نه یغما رفت
نه هشت‌هزار میلیارد بود، نه پول فرهنگیان بود، نه یغما رفت
نه هشت‌هزار میلیارد بود، نه پول فرهنگیان بود، نه یغما رفت
نه هشت‌هزار میلیارد بود، نه پول فرهنگیان بود، نه یغما رفت