مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو : وظیفه شرکت‌های بیمه فقط جبران خسارت نیست بلکه ما سعی داریم ضریب ایمنی ساختمان‌ها را نیز بالا ببریم.

مدیرعامل شرکت تجارت نو با اشاره به اینکه هم‌اکنون هزار ساختمان در تهران بطور بالقوه در خطری همانند فاجعه پلاسکو قرار دارند گفت: وظیفه شرکت‌های بیمه فقط جبران خسارت نیست بلکه ما سعی داریم ضریب ایمنی ساختمان‌ها را نیز بالا ببریم.
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، محمد عباس‌زادگان در همایش مدیریت ایمنی ساختمان‌های بلندمرتبه تهران که به همت بیمه تجارت‌نو برگزار شده بود با اعلام اینکه از سال ۸۴ تا ۹۴ تعداد آتش‌سوزی‌ها از ۸۱۸۴ مورد در سال به ۲۲۵۹۰ مورد رسیده است، عنوان کرد: متاسفانه امروزه سیستم ایمنی ساختمانها مغفول مانده است و با وجودی که در تهران ۹۷۸ ساختمان بالای ۹ طبقه وجود دارد، در آنها با مشکلات عمده امدادرسانی روبه رو هستیم .
وی افزود: مدیریت ریسک و ایمنی ساختمان را مدیران ساختمان باید بدانند و درصورتیکه در ساختمان‌ها حادثه‌ای رخ دهد بر اساس قانون، مدیر ساختمان هم جداگانه مسئولیت دارند.
مدیرعامل بیمه تجارت نو تاکید کرد: با وجودی که بعضی ساختمانها پروانه ساخت دارند، استاردهای لازم در آنها پیاده نشده و با مشکلات زیادی برای امدادرسانی همگام حادثه روبه رو هستند. شورای عالی شهرسازی هم ۵سال است که تصمیم خاصی را برای ارتقای کیفیت و ایمنی سازه‌ها اتخاذ نکرده است.
وی با اشاره به اینکه در امر کیفیت و ایمنی ساختمان ها با استاندارهای بین‌المللی فاصله زیادی داریم گفت: باید ساختار جدید برای امر ایمنی تعریف شده و در کنار آن ما نیز سعی کنیم علاوه بر جبران خسارات، خدمات آموزشی و بیمه‌ای خوبی به بیمه گزارنه بدهیم.
عباس زادگان با اشاره به اینکه بسیاری از افراد معتقدند که اگر پوشش بیمه‌ای بخرند و حادثه‌ای رخ ندهد پولشان را هدر داده‌اند، تصریح کرد: ۴۸درصد آتش‌سوزی‌ها در بافت‌های فرسوده تهران رخ می‌دهد و سهم ساختمانها بلند مرتبه در ۵۲درصد باقیمانده قابل تامل است.
وی با اشاره به حوادثی که سال گذشته برای پتروشیمی‌ها رخ داد، گفت: ما برای حوزه نفت، گاز و پتروشیمی برنامه‌هایی داریم چراکه این حوزه در کشور در معرض ریسک زیادی قرار دارند در نتیجه ما می‌خواهیم همایش بعدی را درباره آگاه‌سازی ریسک و ایمنی این بخش داشته باشیم و فعالان بخش انرژی را متوجه ریسک قسمت نفت، گاز و پتروشیمی کنیم.
در ادامه همایش مدیریت ایمنی ساختمان‌های بلندمرتبه تهران، معاون امور شعب بیمه تجارت نو، درباره مدیریت ریسک گفت: ما هر روز در زندگی با ریسک سر و کار داریم. در تعریف ریسک عدم اطمینان وجود دارد و ما مطمئن به وقوع حادثه نیستیم. ریسک را می‌شود پیش‌بینی کرد ولی عدم اطمینان قابل پیش‌بینی نیست.
بهنام شهریار با اشاره به ساختمان‌هایی که در منطقه ۲۲ تهران وجود دارد، گفت: موضوع ریسک و ایمنی در کشورهای توسعه‌یافته اهمیت بالایی دارد ولی ما شاهد این هستیم که در این ساختمانها بعضا موارد ایمینی و کیفیت رعایت نمی شود.
وی افزود: بعضی ریسکها قابل بیمه نیستند مانند فعالیت‌ها سوداگرانه و سود و زیان آن اما آنچه که قابل بیمه شدن است تا چه حد پوشش بیمه دریافت می‌کند؟
شهریار افزود: ایمنی ساختمانها باید از قبل رعایت شود و این موضوعی نیست که بتوان با وجود بیمه‌ها از آن چشم پوشید چراکه بیمه برای جبران خسارت است نه جلوگیری از آن.
محمدرضا کیهان، مدیر بیمه‌های آتش‌سوزی بیمه تجارت نو، نیز در این همایش در خصوص آشنایی با بیمه‌های آتش‌سوزی اظهار کرد: بیمه‌گر برای اینکه حق بیمه را کاهش دهد و بیمه‌گزار حق بیمه کمتری را پرداخت کند، راه‌هایی دارد که راحت‌ترین آن راه افزایش فرانشیز است. مثلا امکان دارد فرانشیز را تا ۵۰ درصد افزایش دهد، اما در این جا بیمه‌گذار باید بداند که اگر حادثه‌ای رخ داد ۵۰ درصد خسارت را خودش باید پرداخت کند. در نتیجه آگاهی بیمه‌گذار از شرایط بیمه‌نامه می‌تواند از وقوع مشکلاتی جلوگیری کند.
وی افزود:شرایط خصوصی بیمه‌نامه یک توافق دو طرفه است و می‌توان مواردی را استثنا کرد. در نتیجه بیمه‌گزاران باید به این موضوع دقت داشته باشند و در زمان خرید بیمه‌نامه آن مطالب را کاملا مطالعه کنند.
کیهان ادامه داد: در بیمه‌های آتش‌سوزی به جز انسان همه چیز را می‌توان بیمه کرد، پس اگر کارخانه‌ای وجود داشته باشد، می‌توان آن کارخانه، انبار و موجودی‌هایش را تحت پوشش بیمه قرار داد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=93228
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

مدیرعامل بیمه تجارت‌نو: هزار ساختمان دیگر مثل پلاسکو در تهران داریم
مدیرعامل بیمه تجارت‌نو: هزار ساختمان دیگر مثل پلاسکو در تهران داریم
مدیرعامل بیمه تجارت‌نو: هزار ساختمان دیگر مثل پلاسکو در تهران داریم
مدیرعامل بیمه تجارت‌نو: هزار ساختمان دیگر مثل پلاسکو در تهران داریم
مدیرعامل بیمه تجارت‌نو: هزار ساختمان دیگر مثل پلاسکو در تهران داریم