امروز در بازارهای جهانی با افزایش ارزش دلار، قیمت طلا ۵ دلار کاهش یافت.

امروز در بازارهای جهانی با افزایش ارزش دلار قیمت طلا ۵ دلار کاهش یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، امروز در بازارهای جهانی قیمت طلا ۵ دلار کاهش یافت و هر اونس از این فلز گرانبها به قیمت ۱۲۶۲ دلار و ۷۰ سنت معامله شد. قیمت طلا امروز در کمترین زمان به قیمت ۱۲۶۱ دلار و ۳۰ سنت و در بیشترین زمان به قیمت ۱۲۶۴ دلار و ۴۰ سنت خرید و فروش شد.

قیمت این فلز گرانبها امروز نسبت به یک ماه گذشته ۱۳.۵ دلار افزایش داشت اما نسبت به یکسال گذشته با ۲۹.۷ دلار کاهش همراه بود.

در گروه سایر فلزات گرانبها هم نقره ۵ سنت، پلاتینوم ۲ دلار و پالادیوم ۶ دلار کاهش داشتند و فلز رادیوم هم نسبت به روز گذشته ثابت بود.

خبرگزاری رویترز درباره دلیل کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی نوشت بعد از اینکه امروز دلار در بازارهای جهانی تقویت شد قیمت طلا کاهش یافت.

براساس این گزارش، شاخص دلار با ۰.۱ درصد افزایش یافت. افزایش ارزش دلار معمولاً خرید طلا را برای کشورهایی که با ارز غیر از دلار خریداری می‌کنند گرانتر می‌کند؛‌ بنابراین تقاضا کاهش می‌یابد و به دنبال آن قیمت نیز افت می‌کند.

یک مقام ارشد کنگره اعلام کرد: پس از آنکه مذاکره کنندگان دموکرات و جمهوری خواه کنگره آمریکا توانستند به توافقی بر سر متمم تامین مالی دولت آمریکا تا ماه سپتامبر برای جلوگیری از تعطیلی دولت فدرال دست یابند، ارزش دلار بالا رفت و این مسئله موجب تضعیف قیمت طلا شد.

براساس این گزارش، اقتصاد آمریکا ضعیف‌ترین وضعیت خود را در ۴ ماهه نخست امسال نسبت به سه سال گذشته داشته چرا که مصرف کنندگان اشتیاقی به خرید نداشتند اما مسئولان آمریکا نوید می‌دهند که با سرمایه‌گذاری‌های شغلی و رشد دستمزدها رشد اقتصادی مناسبی در آینده رقم خواهد خورد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=93086
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

قیمت طلا ۵ دلار کاهش یافت
قیمت طلا ۵ دلار کاهش یافت
قیمت طلا ۵ دلار کاهش یافت
قیمت طلا ۵ دلار کاهش یافت
قیمت طلا ۵ دلار کاهش یافت