با اجرای این طرح، همه ایرانیانی که بالای ۱۸ سال سن دارند می توانند بیمه و بازنشسته شده و از حقوق بازنشستگی بهره مند شوند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب طرح تامین اجتماعی همگانی گفت: با اجرای این طرح، همه ایرانیانی که بالای ۱۸ سال سن دارند می توانند بیمه و بازنشسته شده و از حقوق بازنشستگی بهره مند شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، هادی قوامی امروز- یکشنبه- در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب افزود: هر چند که دولت با کلیات آن مخالف بود اما این طرح در مجموع در کمیسیون به تصویب رسید.
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، طرح تامین اجتماعی همگانی بود که درباره آن تصمیم گیری شد.
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس این طرح وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است ظرف دو سال پس از تصویب این قانون در راستای اصل ۲۹ قانون اساسی، نسبت به ایجاد تامین اجتماعی همگانی برای هر ایرانی با رسیدن به سن ۱۸سال تمام، شروع و با رسیدن به سن ۶۲ سال تمام بازنشسته و با سپرده گذاری در بانک ها با نرخ سود مرکب بانکی از (در خصوص) منابع مالی از قبیل یارانه، سهام عدالت و غیره اقدام نماید.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: این موضوع باعث می شود که همه ایرانیانی که بالای ۱۸ سال دارند بتوانند بیمه و بازنشسته شده و از حقوق بازنشستگی بهره مند شوند و هر چند که دولت با کلیات آن مخالف بود اما این طرح در مجموع در کمیسیون به تصویب رسید.
قوامی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که در جلسه کمیسیون مطرح شد، گزارش نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بود که گزارش آن جمع بندی شد تا به صحن علنی ارسال شود.
عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای تصریح کرد: در این گزارش آمده است که قانون از سال ۸۹ تاکنون اجرا نشده است چراکه اگر قانون اجرا می شد، یارانه به تولید و بخش بهداشت و درمان تعلق می گرفت اما از سال ۸۹ تا پایان سال ۹۵، ۲۷۲ هزار میلیارد تومان یارانه داده شده که از این میزان ۱۹۰ هزار میلیارد تومان از محل اصلاح قیمت ها گرفته شده و مابقی آن از بودجه عمومی برداشت شده است.
به گزارش خانه ملت، وی اضافه کرد: این خلاف قانون است و در همین رابطه گزارشی در کمیسیون برنامه و بودجه تهیه شده که در آینده برای قرائت در صحن علنی تقدیم هیات رئیسه خواهد شد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=92751
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

کلیات طرح تامین اجتماعی همگانی تصویب شد
کلیات طرح تامین اجتماعی همگانی تصویب شد
کلیات طرح تامین اجتماعی همگانی تصویب شد
کلیات طرح تامین اجتماعی همگانی تصویب شد
کلیات طرح تامین اجتماعی همگانی تصویب شد