نایب رئیس هیات مدیره سازمان بورس می‌گوید: ۳۵۱ شرکت از جمله سه شرکت خارجی در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه شرکت‌ کرده‌اند.

نایب رئیس هیات مدیره سازمان بورس می‌گوید: ۳۵۱ شرکت از جمله سه شرکت خارجی در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه شرکت‌ کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، علی سعیدی در این باره افزود: تا این لحظه ۳۵۱ فعال بازار سرمایه شرکت کرده‌اند که از میان آن شرکت‌کننده‌ها ۳۴۸ شرکت داخلی و سه شرکت خارجی هستند.

وی ادامه داد: ارائه کنندگان خدمات مالی و اعتباری ۴۰ درصد کل مشارکت‌کنندگان در نمایشگاه را شامل می‌شوند و بعد از آن شرکت‌های سرمایه‌گذاری و مشاور سرمایه‌گذاری بیشترین تعداد مشارکت در نمایشگاه را داشتند که آمار آنها ۱۱ درصد بوده است.

به گفته نایب‌رئیس هیات‌مدیره سازمان بورس امسال ۱۶ کارگزاری، ۹ بانک و ۱۵ شرکت بیمه و خدمات بیمه‌ای در نمایشگاه شرکت خواهند داشت.

وی درباره مزایای برگزاری نمایشگاه اظهار کرد: در بخش‌های مختلف مالی در کشور اعم از بازار پول، بازار سرمایه و بیمه خدمات پیچیده‌ای عرضه می‌شود که دریافت‌کنندگان این خدمات باید آشنایی بیشتری با آن امور داشته باشند. سازمان بورس هم در راستای فرهنگ‌سازی این نمایشگاه را به شکل سالانه برگزار می‌کند و هدف از برگزاری نمایشگاه خدمات مالی و توسعه فرهنگ استفاده از آن خدمات مالی است. آحاد استفاده‌کنندگان از خدمات مالی باید درباره مدیریت مالی اطلاعات‌شان افزایش پیدا کند که این موضوع می‌تواند در نمایشگاه به وقوع بپیوندد.

سعیدی در پاسخ به اینکه آیا با وجود اینکه تنها سه شرکت خارجی در نمایشگاه اعلام حضور کرده‌اند، همچنان این نمایشگاه را بین‌المللی می‌دانیم گفت: اگر از این لحاظ بخواهیم بگوییم، لفظ بین‌المللی را از نمایشگاه حذف می‌کنیم تا موضوع شو صرف در این نمایشگاه وجود نداشته باشد و این عبارت باعث نشود که این فکر به اذهان برسد که این نمایشگاه فقط بابت شو است.

نایب‌رئیس هیات‌مدیره سازمان بورس ادامه داد: با توجه به اینکه چندین سال است این نمایشگاه برگزار می‌شود و بازدیدکنندگان و عرضه‌کنندگان با آن آشنا شده‌اند، به جایگاه خوبی رسیده است. تلاش ما این است که از کمترین فضا استفاده کنیم تا بازدیدکنندگان حداقل انرژی و زمان را صرف کنند و از بیشترین غرفه بازدید کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بازار سرمایه ما به شدت جوانگرا شده و مسئولان سابق تعداد زیادی از شرکت‌های کارگزاری و پیشکسوت‌ها یا بازنشسته شده‌اند یا کارگزاری خود را فروخته‌اند. در نتیجه نمایشگاه می‌تواند جایی باشد تا بازدیدها دوباره تازه شود.

به گزارش ایسنا، سعیدی توضیح داد: اقداماتی در بخش سین پک انجام شده و استارت آپ ها و شرکت‌هایی که نیاز به سرمایه‌گذاری دارند، در نمایشگاه شرکت می‌کنند همچنین محفل خوبی به وجود آمده تا صندوق‌های جسورانه خود را معرفی کنند.

نایب‌رئیس هیات‌مدیره سازمان بورس ادامه داد: در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه صندوق‌های نیکوکاری وجود دارد و فرد سرمایه‌گذار می‌تواند پس از سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها اصل و سود پول خود را به افراد نیازمند اهدا کند. همچنین افراد می‌توانند تنها سود یا بخشی از سود خود را به نیازمندها اهدا کنند.

وی اضافه کرد: هنر این است که در چنین فضاهایی صنایع سودآور کشف شوند. شرکت‌هایی که در حوزه IT کار می‌کنند وارد بورس شده‌اند و از این فضا استفاده می‌کنند.

سعیدی درباره شرکت کردن یا عدم شرکت سازمان خصوصی سازی در این نمایشگاه گفت: در سال‌های گذشته سازمان خصوصی‌سازی در این نمایشگاه حضور داشت، ولی امسال حضور پیدا نکرده است.

نایب‌رئیس هیات‌مدیره سازمان بورس درباره آزادسازی سهام عدالت نیز گفت: با توجه به اینکه قرار است امسال آزادسازی سهام عدالت انجام شود، این نمایشگاه از بابت این رویداد نیز می‌تواند خوب و موثر باشد و سهامداران عدالت از این طریق می‌توانند با سهام و بازار سرمایه تا حدودی آشنا شوند. امیدوارم شاهد حضور میلیونی سهامداران عدالت در نمایشگاه باشیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره تعداد شرکت‌کنندگان در نمایشگاه نسبت به سال گذشته گفت: تعداد شرکت‌کنندگان خارجی سال گذشته ۱۰ شرکت بود، ولی امسال تا ۳ کاهش پیدا کرده است. تعداد شرکت‌کنندگان داخلی نیز مقداری کاهش پیدا کرده اینکه چرا تعداد کم شده باید شرایط روز کشور را در نظر بگیریم.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=92333
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

برنامه‌های سازمان بورس برای نمایشگاه بانک، بیمه و بورس
برنامه‌های سازمان بورس برای نمایشگاه بانک، بیمه و بورس
برنامه‌های سازمان بورس برای نمایشگاه بانک، بیمه و بورس
برنامه‌های سازمان بورس برای نمایشگاه بانک، بیمه و بورس
برنامه‌های سازمان بورس برای نمایشگاه بانک، بیمه و بورس