شاخص بورس امروز (چهارشنبه) در شانزدهمین روز سال ۱۳۹۶، سایه رشد قیمت سهام نماد پالایشگاه ها ۴۲ واحد رشد کرد و به رقم ۷۷ هزار و ۶۸۹ واحد رسید.

شاخص بورس امروز (چهارشنبه) در شانزدهمین روز سال ۱۳۹۶، سایه رشد قیمت سهام نماد پالایشگاه ها ۴۲ واحد رشد کرد و به رقم ۷۷ هزار و ۶۸۹ واحد رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، سهم اصلی را در رشد امروز شاخص بورس، نمادهای پالایشگاهی داشتند، به طوری که رونق معاملات سهام آنها، نماگر بورس را اندکی بالا برد.
بر این اساس، نمادهای شتران (پالایش نفت تهران)، شبندر (پالایش نفت بندرعباس)، شبریز (پالایش نفت تبریز) و شپنا (پالایش نفت اصفهان) در معاملات امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند، در مقابل، نمادهای رمپنا (مپنا)، آپ (آسان پرداخت پرشین) و همراه (همراه اول) با افت خود، بیشترین تاثیر منفی را بر جای گذاشتند.
براساس معاملات امروز، بیش از ۸۶۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و ۷۵۷ میلیارد ریال در ۶۹ هزار و ۸۹۰ نوبت مبادله شد.
همه شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز امروز رشد کردند؛ بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) ۱۴ واحد، شاخص کل (هم وزن) ۱۰۶ واحد، شاخص قیمت (هم وزن) ۸۳ واحد، شاخص آزاد شناور ۱۴۴ واحد و شاخص بازار اول ۱۰ واحد و شاخص بازار دوم ۲۰۴ واحد رشد کرد.
بالاترین رشد قیمت در معاملات امروز به حق تقدم سیمان کردستان، حق تقدم شیر پاستوریزه پگاه اصفهان، حق تقدم فولاد آلیاژی پارسیان و تایدواتر خاورمیانه تعلق داشت.
حق تقدم لبنیات پاک، حق تقدم صنایع سیمان دشتستان، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، قند لرستان و لیزینگ ایران نیز با بیشترین کاهش قیمت روبرو شدند.
شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز سه واحد افزایش یافت و در رقم ۸۸۹ واحدی جایگاه خود را تثبیت کرد.
برپایه معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۳۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش بیش از ۷۵۱ میلیارد ریال در ۲۹ هزار و ۳۳۲ نوبت خرید و فروش شد.
به گزارش ایرنا، شاخص بورس در نخستین روز کاری هفته (دوشنبه) با رشد ۳۲ واحدی در جایگاه ۷۷ هزار و ۶۱۶ واحدی قرار گرفت.
در معاملات چهاردهم فروردین، بیش از ۶۳۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و ۱۶۱ میلیارد ریال در ۵۴ هزار و ۷۲۲ نوبت خرید و فروش شد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=92257
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

رشد ۴۲ واحدی بورس
رشد ۴۲ واحدی بورس
رشد ۴۲ واحدی بورس
رشد ۴۲ واحدی بورس
رشد ۴۲ واحدی بورس