رییس کل بیمه مرکزی گفت: بازار بیمه های زندگی در کشور بکر است و بیمه مرکزی از ارائه طرح های جدید برای پوشش این بازار استقبال می کند.

به گزارش پول پرس به نقل از ایرنا، سیدمحمد کریمی افزود: علاوه بر فعالیت شرکت های بیمه، پژوهشکده بیمه هم باید برنامه ریزی های لازم را برای یافتن راهکارهای منطقی و علمی به منظور توسعه بیمه های زندگی در کشور انجام دهد.
وی با اشاره به نرخ ۷۲ سالگی امید به زندگی در کشور ایران و مقایسه آن با نرخ ۱۰۵ سال در کشور های پیشرفته، از توجه به بیمه و مفهوم آسایش و آرامش به عنوان یکی از عناصر افزایش امید به زندگی در دنیا یاد کرد.
کریمی از تقویت دانش اکچوئری (شاخه هایی از حسابداری ) به عنوان یکی از محورهای مهم صنعت بیمه نام برد و بر توجه جدی به مقوله آموزش از طریق آموزش شبکه فروش، ارتباط با داشگاه ها و مراکز آموزش عالی و آموزش نیروهای انسانی شاغل در این صنعت تاکید کرد.
رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به این موضوع که توانگری مالی شرکت های بیمه بدون نظارت جدی بر شرکت ها امکان پذیر نیست، تصریح کرد: برای اعمال این موضوع می توان از همه اهرم های عملیاتی و مقررارتی بهره گیری کرد.
براساس گزارش بیمه مرکزی ، کریمی، ارایه گزارش های مربوط به تغییرات شرکت های بیمه به نهادهای نظارتی و دولتی را از مهمترین برنامه‌های این بیمه دانست و بر انعکاس گزارش های مرتبط به وزارتخانه، ستاد ویژه تحریم و معاونت نظارت راهبردی رییس جمهوری تاکید کرد.
وی با ظریف خواندن بخش سرمایه گذاری در شرکت های بیمه و بخش های مختلف این صنعت، از بازدهی سرمایه در این سرمایه گذاری ها به عنوان محور اصلی فعالیت در این عرصه نام برد و افزود: سرمایه گذاری یکی از بخش های اصلی است که بیمه مرکزی به عنوان نهاد حاکمیتی دولت در صنعت بیمه باید به آن توجه اساسی داشته باشد.
رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به موفقیت های بدست آمده بیمه ای کشور در سال گذشته گفت: معمولا در شرایط بد اقتصادی مراجعه برای تهیه بیمه نامه در همه جای دنیا کاهش می یابد اما تلاش و کوشش فعالان صنعت بیمه و بخصوص بیمه مرکزی در کشور نشان داد که می توان در این شرایط هم توجه مردم را به مفهوم بیمه جلب کرد .

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=9219
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

حمایت بیمه مرکزی از توسعه بیمه های زندگی
حمایت بیمه مرکزی از توسعه بیمه های زندگی
حمایت بیمه مرکزی از توسعه بیمه های زندگی
حمایت بیمه مرکزی از توسعه بیمه های زندگی
حمایت بیمه مرکزی از توسعه بیمه های زندگی