تالار شیشه ای حافظ در چهارمین روز کاری سال جدید شاهد رشد ۲۵ واحدی شاخص کل بود تا ارزش معاملات در بازار سرمایه به بیش از ۹۸۰میلیارد ریال برسد.

تالار شیشه ای حافظ در چهارمین روز کاری سال جدید شاهد رشد ۲۵ واحدی شاخص کل بود تا ارزش معاملات در بازار سرمایه به بیش از ۹۸۰میلیارد ریال برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، در معاملات امروز (سه شنبه) بازار سرمایه، ۵۴۹ میلیون سهم و حق تقدم بیش از ۵۴ هزار دفعه مورد داد و ستد قرار گرفت تا شاخص کل بورس با رشد ۲۵ واحدی به ارتفاع ۷۷ هزار و ۵۴۸ واحدی صعود کند.
هرچند حجم معاملات در بازار همچون روزهای گذشته کم رمق است اما ارزش بازار به بیش از ۳۲۴ هزار میلیارد تومان (سه میلیون و ۲۴۹ هزار و ۵۳ میلیارد ریال) رسیده است.
امروز همه شاخص های بورس تهران بجز شاخص بازار اول، روند صعودی را تجربه کردند؛ شاخص قیمت (وزنی – ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد و به میزان هشت واحد رشد کرد و شاخص کل (هم وزن) که در آن تفاوتی میان شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل وجود ندارد و با رشد ۹۶ واحدی رو به رو شد.
شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است، امروز نیز با ۷۶ واحد رشد رو برو شد و شاخص آزاد شناور که بیانگر آن بخش از سهام شرکتهاست که قابل معامله در بورس باشد، ۷۷ واحد صعود کرد.
همچنین در حالی که شاخص بازار اول که به شرکت هایی اختصاص دارد که از نظر سرمایه، سود آوری و درصد سهام آزاد شناور، شرایط بهتری دارند، ۳۱ واحد افت را تجربه کرد، شاخص بازار دوم بورس تهران رشد ۳۲۸ واحدی را پشت سر گذاشت.
امروز نمادهای فملی (ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران)، خساپا (سایپا) و شپدیس (پتروشیمی پردیس) با افت خود مانع از رشد بیشتر شاخص کل بورس شدند اما در مقابل نمادهای پترول (گروه پتروشیمی س. ایرانیان)، اخابر (مخابرات ایران)، واتی (سرمایه‌ گذاری‌ آتیه‌ دماوند) و مبین (پتروشیمی مبین) با رشد خود مانع از سقوط شاخص ها شدند.
امروز شاخص کل فرابورس۲ واحد عقب نشینی داشت و به ۸۸۳ واحد رسید؛ در این بازار ۲۱۵ میلیون و ۹۱۹ هزار سهم و حق تقدم در ۲۴ هزار و ۷۹۴ دفعه معامله شد تا ارزش معاملات به یک هزار و ۵۰۴ میلیارد و ۵۳۵ میلیون ریال برسد.
بیشترین رشد در فرابورس مربوط به نمادهای زاگرس (پتروشیمی زاگرس) و شراز (پالایش نفت شیراز) بود و در مقابل مقابل نماد مارون (پتروشیمی مارون) با افت خود بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل این بازار گذاشت.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=92144
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

رشد ۲۵ واحدی شاخص بورس
رشد ۲۵ واحدی شاخص بورس
رشد ۲۵ واحدی شاخص بورس
رشد ۲۵ واحدی شاخص بورس
رشد ۲۵ واحدی شاخص بورس