عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر کشور گفت: فرآیند تبدیل هر یک کیلو طلا به مصنوعات طلا برای ۲۵ نفر شغل ایجاد می‌کند.

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر کشور گفت: فرآیند تبدیل هر یک کیلو طلا به مصنوعات طلا برای ۲۵ نفر شغل ایجاد می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، «محمدرضا شریعت پناهی» در گفت و گو با ایرنا، اظهارداشت: اگر صنعت طلا و جواهر ایران ساماندهی شود و این صنعت را از کارگاهی به کارخانه ای تبدیل کنیم، می توانیم مصنوعات طلا را به کشورهای دیگر صادر کنیم و همچون صنعت نفت ارزآوری خوبی برای کشور خواهد داشت.
وی توضیح داد: یک کیلو طلا قابلیت تبدیل به مصنوعات مختلف همچون طلا با گرمی ۱۸ هزار ریال (۱۸۰۰ تومان) اجرت ساخت و یا جواهر با اجرت سه الی پنج میلیون ریال (۳۰۰ الی ۵۰۰ هزار تومان) دارد.
عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر کشور تصریح کرد: بسیاری از کشورهای آسیای شمالی، آسیای میانه به مصنوعات تولیدی ایران علاقه مند هستند که با ساماندهی مناسب صنعت طلا و جواهر می توانیم محصولات خود را به این کشورها صادر کنیم.
شریعت پناهی درباره صادرات مصنوعات طلا به کشورهای اروپایی نیز گفت: وقتی ما نیازهای داخلی و کشورهای منطقه را تامین کنیم به کشورهای اروپایی نیز می رسیم و باید به فکر صادرات به اروپا باشیم زیرا اجرت ساخت آنان ۷۰۰ درصد است که ما می توانیم با ۳۰۰ درصد اجرت ساخت (اجرت ساخت جواهر در کشور ۲۰ درصد است) به آنها بفروشیم.
وی در ادامه با بیان این که صنعت طلا زودبازده ترین صنعت کشور است، گفت: ابتدای هفته شمش را تحویل می دهیم و آخر هفته به شکل مصنوعات تحویل می گیریم. براین اساس اگر هفته ای ۱۰ درصد ارزش افزوده تولید کنیم هر سال ۵۲ هفته دارد که سالیانه ۵۲۰ درصد می شود.
عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر کشور اضافه کرد: حداکثر زمان ممکن برای تولید و فروش مصنوعات طلا ۲۰ روز است که اگر چرخه به درستی ساماندهی شود یک هفته زمان می برد و سالیانه ۵۲۰ درصد ارزش افزوده داریم که هیچ صنعتی در کشور قادر به این کار نیست.
وی با اشاره به این که در حال حاضر سالیانه صد تن طلا مصرف می کنیم، افزود: مصرف سالیانه طلا در گذشته ۳۰۰ تن بود که متاسفانه با سیاست های اشتباه و غیرکارشناسی همچون اخذ ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا و عدم حمایت از تولیدکنندگان داخلی مصرف سالیانه طلا ۲۰۰ تن کاهش یافته است.
شریعت پناهی یادآور شد: با ساماندهی کارگاه های کوچک تولیدی و تبدیل آنها به کارخانه هایی متناسب با تکنولوژی روز می توانیم در صنعت طلا و جواهر حرفی برای گفتن داشته باشیم و از خروج سرمایه های بسیاری از تولیدکنندگان به کشورهای دیگر همچون ترکیه، هندوستان، تاجیکستان و دیگر کشورها جلوگیری کنیم.
به گزارش ایرنا، برخی فعالان این صنعت در همایش ملی هنر- صنعت طلا و جواهر ایران که بیست و یکم اسفندماه گذشته برگزار شد، بر لزوم بازنگری در اخذ مالیات از اصل طلا تاکید کردند.
«حسین پنداروند» عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان طلا و جواهر استان تهران، در نشست خبری این همایش اعلام کرد: در ۲ سال گذشته چهار هزار و ٢٠٠ کارگاه طلا و زیورآلات در سراسر کشور تعطیل شده که بیکاری ٣٠ هزار و ٢٠٠ نفر و ابطال ۷۵۰ پروانه کسب را در تهران به دنبال داشته است.
نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور نیز چندی پیش به خبرنگار ایرنا گفت: تداوم اخذ مالیات از اصل طلا، خطر تعطیلی دستکم ۵۰ درصدی واحدهای صنف طلا و جواهر پایتخت را به دنبال دارد.
«آیت محمدولی» افزود: تاکنون ۷۰۰ واحد صنفی طلا فقط در تهران، نه فقط به سبب کسب و کار بلکه به دلیل رکود حاصل از اجرای مالیات بر ارزش افزوده تعطیل شده است.
«سیدناصر موسوی لارگانی» نماینده مجلس شورای اسلامی، نیز چندی پیش اعلام کرد: دولت مالیات بر ارزش افزوده را از ۹ درصد به سه درصد کاهش داده است که این نیز قابل قبول نیست؛ بلکه این سه درصد باید از اجرت ساخت کم شود، نه اصل طلا.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=92090
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

هر کیلوطلا ۲۵ نفر را شاغل می‌کند
هر کیلوطلا ۲۵ نفر را شاغل می‌کند
هر کیلوطلا ۲۵ نفر را شاغل می‌کند
هر کیلوطلا ۲۵ نفر را شاغل می‌کند
هر کیلوطلا ۲۵ نفر را شاغل می‌کند