مدیر کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی گفت: در سند برنامه راهبردی این سازمان، احیای هویت سازمانی مورد تأکید قرار دارد و نقش روابط عمومی در تحقق این امر دارای اهمیت اساسی است.

مدیر کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی گفت: در سند برنامه راهبردی این سازمان، احیای هویت سازمانی مورد تأکید قرار دارد و نقش روابط عمومی در تحقق این امر دارای اهمیت اساسی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، امیرعباس تقی پور در همایش سراسری روسا و کارشناسان روابط عمومی های بیمه، درمان و شرکت های تابعه سازمان تأمین اجتماعی که با عنوان “شبکه های اجتماعی و کارکردهای روابط عمومی” برگزار شد؛ اظهار داشت: روابط عمومی بخشی از وظایف مدیریتی را بر عهده دارد و در حوزه روابط عمومی گسترگی حوزه فعالیت را شاهد هستیم.

وی با اشاره به جامعه گسترده و متنوع مخاطبان سازمان تأمین اجتماعی، گفت: مخاطبان این سازمان در سراسر کشور دارای فرهنگ های متنوع و خواسته ها و انتظارات متفاوت هستند که برای پاسخ گویی به این مطالبات باید در حوزه روابط عمومی آمادگی و اطلاع کافی وجود داشته باشد.

تقی پور با بیان اینکه در ابتدای شروع به کار دولت تدبیر و امید به دلیل عدم وجود رابطه مناسب بین سازمان تأمین اجتماعی و جامعه تحت پوشش با چالش های جدی مواجه بودیم، گفت: طی سال های اخیر برای برقراری ارتباط با مخاطبان و اطلاع رسانی به آنان از تمامی ظرفیت ها و امکانات استفاده شده است و شاهد تحول اساسی در فعالیت های روابط عمومی سازمان هستیم.

وی با بیان اینکه پاسخگویی به رسانه ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی از مهمترین اولویت های سازمان تأمین اجتماعی است، اظهار داشت: در زمان شروع کار به دلیل مشکلاتی که در ادوار قبل بوجود آمده بود در برقراری ارتباط مناسب با رسانه ها با چالش مواجه بودیم اما در حال حاضر ارتباط بسیار سازنده ای بین سازمان تأمین اجتماعی و رسانه ها برقرار است.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه طی سال های اخیر شاهد تحول اساسی در اطلاع رسانی این سازمان هستیم، گفت: در سال ٩٢ تعداد ٨۶۶ عنوان خبر در روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی تولید شده بود در حالی که اخبار ارسال شده به رسانه ها در سال ٩۵ به ١٨٩۶ عنوان رسیده است.

تقی پور به روز رسانی پایگاه اطلاع رسانی سازمان تأمین اجتماعی را از جمله دیگر اقدامات انجام شده در راستای اطلاع رسانی مناسب به جامعه عنوان کرد و گفت: پایگاه اطلاع رسانی سازمان تأمین اجتماعی در بین دستگاههای اجرایی کشور دومین سایت پربازدید بعد از سازمان سنجش است و در بین تمامی سایت های کشور نیز جایگاه ٣٩ را در اختیار دارد.

وی در ادامه به بیان گزارشی از همایش دو روزه روسا و کارشناسان روابط عمومی های بیمه، درمان و شرکت های تابعه سازمان تأمین اجتماعی که با عنوان “شبکه های اجتماعی و کارکردهای روابط عمومی” برگزار شد پرداخت و گفت: در این دو روز عملکرد و کاستی های حوزه روابط عمومی مطرح شد و در کارگروه های تخصصی تشکیل شده نیز مسائل مختلف مربوط به فعالیت های حوزه روابط عمومی به بحث گذاشته شد.

برای ساختن تصویر مناسب از سازمان نیازمند معرفی مناسب آن هستیم

مدیرعامل شرکت انتشارات علمی فرهنگی نیز در این همایش گفت: سازمان تأمین اجتماعی در نزد افکار عمومی تصویری دارد که ممکن است بزرگتر یا کوچکتر از واقعیت سازمان باشد.

دکترمسعود کوثری افزود: اگر تصویر بزرگتر از سازمان باشد به این معنی است که تصور مردم از کارکرد سازمان بالاتر از واقعیت است و اگر کوچکتر باشد بالعکس تصور مردم از کارایی سازمان پایین تر از واقعیت است.

وی اظهار داشت: تصویر سازمان در نزد افکار عمومی و مردم با دستکاری و روتوش کردن عکس سازمان اصلاح نمی شود. ما برای ساختن تصویر مناسب از سازمان باید تلاش بیشتری انجام دهیم.

استاد دانشگاه تهران گفت: برای ساختن تصویر مناسب از سازمان نیازمند معرفی مناسب سازمان هستیم و باید تصویر خود را به عنوان یک سازمان اجتماعی اصلاح کنیم. اگر این تصویر اصلاح شود کارکرد سازمان در همه حوزه ها ارتقا می یابد. حتی در مجامع تصمیم گیری نیز شاهد ارتقاء سازمان خواهیم بود.

دکتر کوثری افزود: نظام نشانه هایی که ما برای این سازمان ایجاد کرده ایم باید غنی تر شود و باید به جای نظام بوروکراسی خسته کننده، یک نظام نشانه ای مناسب جایگزین کنیم.

وی گفت: اصلاح تصویر منفی سازمان در نزد افکار عمومی نیازمند تلاش زیادی است و باید ارزیابی کنیم که چقدر نگاه منفی نسبت به این سازمان را اصلاح کنیم.

مدیرعامل انتشارات علمی فرهنگی افزود: برای اصلاح این تصویر باید از قدرت رسانه ها استفاده و از رسانه به نحو مطلوب بهره برداری کنیم . از صدا و سیما، مطبوعات، و رسانه های اجتماعی ارزیابی داشته باشیم و میزان موفقیت این رسانه ها را رصد کنیم.

دکتر کوثری گفت: برای ساختن تصویر باید به نظرات مردم توجه کامل داشته باشیم و دلیل رضایتمندی و یا نارضایتی مردم را شناسایی کنیم.

به گفته این استاد دانشگاه، ۶۴ درصد بحرانهایی که برای سازمان ها پیش می آید قابل پیش بینی است و باید برای مقابله با بحرانها رویه واحد و فرمول مشخص داشته باشیم.

روابط عمومی علم و هنر مدیریت است

رئیس موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی نیز در این مراسم گفت: آنچه روابط عمومی انجام می دهد نزدیک کردن درک افراد به واقعیت است و نقش روابط عمومی در سازمان و کشور کلیدی است و می تواند منجر به کاهش قابل توجه مشکلات شود.

دکتر شهرام غفاری افزود: سنجیده سخن گفتن در روابط عمومی از هر جایی با ارزش تر است.

وی ادامه داد: مدیران با روابط عمومی خوب و روابط عمومی ها با مدیریت خوب می توانند تصویر خوبی از سازمان ایجاد کنند تا سازمان مقبولیت بالاتر و حواشی کمتری داشته باشند.

دکتر غفاری گفت: روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، این سازمان را از حواشی خارج کرد و توفیق بالایی برای سازمان در این حوزه بدست آمده است.

وی با بیان اینکه اقدامات ما پایدار و جامع نیست زیرا کمتر مبتنی بر مستندات و شواهد علمی است، افزود: هر چه ما بیشتر از شواهد و مستندات استفاده کنیم به همان میزان پایداری و جامعیت تصمیمات ما بیشتر و توفیقات ما بیشتر خواهد بود.

رئیس موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی گفت: تصمیمات و اقدامات و گفتار ما باید مبتنی بر مستندات و شواهد علمی و خرد جمعی باشد.

دکتر غفاری ادامه داد: این موسسه در حوزه های مختلف فعالیت می کند که در حوزه فرهنگی و اجتماعی و مدیریت با فعالیت روابط عمومی مرتبط است.

وی گفت: ما سعی کرده ایم که ارتباط بین سازمان تامین اجتماعی و موسسه عالی پژوهش را ارتقاء دهیم و مطالعاتی انجام شود که مرتبط با فعالیت سازمان باشد.

دکتر غفاری افزود: پژوهش های موسسه لازم است که برای سازمان کاربرد داشته باشد و برای این کار نیازمند همکاری و اخذ نظر از سازمان بویژه روابط عمومی های سازمان هستیم.

وی با اشاره به پژوهشهایی که در موسسه عالی پژوهش انجام شده است، گفت: بازنگری مقررات تأمین اجتماعی و تنقیح قوانین، ساخت جدول تغییر وضعیت بیمه شدگان، استاندارد سازی تجویز داروهای گران قیمت و ضد سرطان،کانون ارزیابی مدیران سازمان تأمین اجتماعی وایجاد گروه های افکار سنجی و نظر سنجی و آینده پژوهی از جمله این پژوهش هاست.

حمید رضا ایروانی؛ نماینده روابط عمومی ادارات کل تأمین اجتماعی در این همایش گفت: در حوزه روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی طی سال های اخیر فعالیت اثر بخش و بسیار مناسبی صورت گرفته است و شاهد نقش آفرینی روابط عمومی در مسیر اصلی خود هستیم.

وی حمایت مدیریت ارشد سازمان تأمین اجتماعی را زمینه ساز بهبود مستمر عملکرد حوزه روابط عمومی دانست و افزود: طی سال های اخیر و از زمان استقرار دولت تدبیر و امید شاهد تحول اساسی در حوزه روابط عمومی و توجه ویژه به کارکردهای اساسی روابط عمومی های سازمان تأمین اجتماعی هستیم و نگاه سنتی به این حوزه اصلاح شده است.

مجید رسولی، نماینده روابط عمومی مدیریت درمان تأمین اجتماعی نیز گفت: در دوره جدید مدیریت شاهد تحولات اساسی در سازمان بوده ایم و ارتباط مناسب سازمان با اقشار مختلف جامعه برقرار شده است.

وی ادامه داد: اجرای این برنامه ها محصول وجود برنامه های اصولی در سازمان است و روابط عمومی در تمامی این طرح ها نقش اساسی دارد. کارکنان روابط عمومی تأمین اجتماعی سراسر کشور دوشادوش مدیران استانها هستند و با دغدغه و تعصب سازمانی اجرای اهداف و برنامه را دنبال می کنند.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=91717
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

نقش روابط عمومی در احیای هویت سازمانی
نقش روابط عمومی در احیای هویت سازمانی
نقش روابط عمومی در احیای هویت سازمانی
نقش روابط عمومی در احیای هویت سازمانی
نقش روابط عمومی در احیای هویت سازمانی