شاخص کل بورس امروز (سه شنبه) با ۱۰ واحد رشد، در جایگاه ۷۶ هزار و ۸۰۰ واحدی قرار گرفت.

شاخص کل بورس امروز (سه شنبه) با ۱۰ واحد رشد، در جایگاه ۷۶ هزار و ۸۰۰ واحدی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، در معاملات امروز بیش از یک میلیارد و ۴۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش سه هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال در ۵۰ هزار و ۳۸۲ نوبت خرید و فروش شد.

بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) سه واحد، شاخص آزاد شناور ۴۴ واحد، شاخص بازار اول ۴۴ واحد و شاخص ۳۰ شرکت برتر پنج واحد رشد کرد.

در مقابل، شاخص کل (هم وزن) ۳۱ واحد، شاخص قیمت (هم وزن) ۲۵ واحد و شاخص بازار دوم ۱۸۰ واحد کاهش یافت.

نمادهای خساپا (سایپا)، وغدیر (سرمایه گذاری غدیر)، شخارک (پتروشیمی خارک) و رمپنا (مپنا) با بیشترین تاثیر مثبت، شاخص را تقویت کردند اما شتران (پالایش نفت تهران)، وبملت (بانک ملت) و اخابر (مخابرات) با تاثیر منفی، مانع اوج گیری نماگر بورس شدند.

موتورسازان تراکتورسازی ایران، پتروشیمی خارک، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، صنایع شیمیایی فارس و حمل و نقل بین المللی خلیج فارس در معاملات امروز، بیشترین رشد قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت نیز به حق تقدم سیمان شرق، پالایش نفت تهران، لیزینگ صنعت و معدن، لیزینگ ایران و فیبر ایران تعلق یافت.

**ارزش معاملات فرابورس از یک هزار و ۵۵۳ میلیارد ریال گذشت
دادوستد ۳۹۷ میلیون و ۷۹ هزار ورقه به ارزش حدود یک هزار و ۵۵۳ میلیارد ریال در ۱۸ هزار نوبت معاملاتی نتیجه نقل ‌و انتقال‌های امروز بازارهای شش‌گانه فرابورس ایران بود.

در مجموع بازارهای اول، دوم، پایه و بازار شرکت‌های کوچک و متوسط نیز افزون بر ۹۷ میلیون سهم به ارزش ۳۱۳ میلیارد ریال دست‌ به ‌دست شد.

شاخص کل فرابورس ایران تحت تاثیر منفی از جانب نماد پتروشیمی مارون، مبادلات امروز را با حدود ۲ واحد ریزش به پایان رساند و در نهایت در ارتفاع ۸۶۳ واحدی ایستاد.

بازار اوراق با درآمد ثابت میزبان نقل ‌و انتقال بیش از ۹۰۴ هزار ورقه به ارزش افزون بر ۸۴۰ میلیارد ریال بود؛ اسناد خزانه اسلامی مرحله نهم با مبادله افزون بر ۱۴۹ هزار ورقه به ارزش ۱۳۳ میلیارد ریال بیشترین میزان حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد.

در تابلو اوراق تسهیلات مسکن امروز شاهد جابجایی بیش از ۴۸ هزار ورقه به ارزش افزون بر ۳۶ میلیارد ریال بودیم.

بالاترین نرخ اوراق تسهیلات مسکن (تسه) به اوراق بهمن ‌ماه ۹۵ با قیمت ۷۶۵ هزار ریال و کمترین نیز به تسه آبان ماه ۹۴ با نرخ ۷۱۹ هزار ریال تعلق داشت.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=91612
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

شاخص بورس افزایش و فرابورس کاهش یافت
شاخص بورس افزایش و فرابورس کاهش یافت
شاخص بورس افزایش و فرابورس کاهش یافت
شاخص بورس افزایش و فرابورس کاهش یافت
شاخص بورس افزایش و فرابورس کاهش یافت