احراز هویت غیرحضوری

بازار سهام در ۱۱ ماه گذشته ۲۲۲ روز معاملاتی را به خود دیده که از این میان شاخص بورس ۱۳۰ روز را با رشد و ۹۲ روز را با افت سپری کرده و این درحالیست که در مدت مشابه پارسال شاخص در ۲۲۴ روز معاملاتی، ۱۲۷ روز را مثبت و ۹۷ روز را با افت پشت سر گذاشته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، از ابتدای امسال تا پایان بهمن طی ۱۱ ماه، در بازار اوراق بدهی تعداد ۸۸ میلیون برگه به ارزش ۸۸۷۹۷ میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفته است.
همچنین در این مدت تعداد ۸۵۴ نماد معاملاتی در بورس بازگشایی و ۸۵۹ نماد متوقف شده اند که این آمار در سال ۹۴ به ترتیب ۸۲۵ و ۸۰۳ نماد بوده است.

افزایش سرمایه‌
افزون بر این؛ در مدت ۱۱ ماه بالغ بر ۱۶۰ هزار و ۴۰۷ میلیارد و ۱۷۶ میلیون ریال افزایش سرمایه در بورس اوراق بهادار انجام شده که از این میزان ۶۳هزار و ۱۶۲میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال از طریق جایزه و ۹۷ هزار و ۲۴۴ میلیارد و ۷۹۶ میلیون ریال از طریق حق تقدم بوده است.

شاخص بورس
بر اساس این گزارش؛ از ابتدای امسال تا پایان بهمن در مدت ۱۱ ماه بازار سهام ۲۲۲ روز معاملاتی را به خود دیده است که از این میان شاخص بورس ۱۳۰ روز را با رشد و ۹۲ روز را با افت سپری کرده و این درحالی است که در مدت مشابه سال گذشته شاخص بورس طی ۲۲۴ روز معاملاتی، ۱۲۷ روز را مثبت و ۹۷ روز را با افت پشت سر گذاشته است.

حقوقی‌ها در بهمن ماه بورس خریداران و فروشنده‌ها
همچنین‌ حقیقی‌ها ۲۵۹هزار و ۳۱۹میلیارد ریال(۵۸درصد) و حقوقی‌ها ۱۸۵هزار و ۴۳۹میلیارد ریال(۴۲درصد) سهم و حق تقدم در ۱۱ ماه گذشته در بورس خریداری کرده‌اند و در مقابل حقیقی‌ها ۲۶۵هزار و ۲۲۸میلیارد ریال(۶۰درصد) و حقوقی‌ها ۱۷۹هزار و ۵۳۱میلیارد ریال(۴۰درصد) سهم و حق تقدم در بورس فروخته اند.

سود تقسیمی
بر پایه این گزارش، میزان سود تقسیم شده شرکتها نیز به تفکیک صنعت از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن برابر با ۲۳۲ هزار میلیارد ریال بوده که ۷۸ درصد درآمد (زیان) واقعی شرکتها بوده است و متوسط سود نقدی برای هر سهم معادل ۲۵۵ریال را نشان می‌دهد.

بهترین‌های تالارهای منطقه‌ای
به گزارش تسنیم، افزون بر این در مدت یاد شده تعداد ۱۴۴۳۷۶میلیون سهم به ارزش ۲۷۰۸۵۲ میلیارد ریال از طریق معاملات الکترونیکی مبادله شده است که به ترتیب حدود ۳۲.۶۹ و ۲۴.۳۰ درصد از کل معاملات را شامل می شود.
همچنین در ۱۱ ماه گذشته بیشترین ارزش معاملات بین تالارهای منطقه‌ای به ترتیب از آن تالار منطقه‌ای کیش با مبادله ۳۴۵۵۰میلیارد ریال، تالار منطقه ای اصفهان با مبادله ۱۷۹۶۰ میلیارد ریال، تالار منطقه ای مشهد با مبادله ۱۳۶۸۰ میلیارد ریال و تالار منطقه ای رشت با مبادله ۱۱۶۹۵ میلیارد ریال بوده است.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=91381
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

رشد روزهای مثبت شاخص بورس در ۱۱ ماه گذشته
رشد روزهای مثبت شاخص بورس در ۱۱ ماه گذشته
رشد روزهای مثبت شاخص بورس در ۱۱ ماه گذشته
رشد روزهای مثبت شاخص بورس در ۱۱ ماه گذشته
رشد روزهای مثبت شاخص بورس در ۱۱ ماه گذشته